HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2007.06.07. 08:55 Krap

Dream Theater, 2007.06.06., Budapest

Talented. Educated. G I F T E D !



He-he ! Az eleje nagyon tetszett !! :))
Szimfonikusra hangszerelt Dream Theater számok szóltak szép csendben,
majd egy rövid, Dream dalfoszlányokból álló mix jött közel koncert hangerővel,
kb. 1 percig, aztán (15 másodperccel a koncert kezdése előtt) egyszerre vették
le a leplet a billenytűkről (a szokásos, körbeforgatható), az erősítőkről/jel
összeszedőről és a DOBCUCCról.
Semmi extra nem volt benne - a szokásos 2 dobszerkó összeépítve
(3 lábdob, ilyesmi), csak ezúttal ÁTLÁTSZÓBAN !!!! Az a nem gyenge sokk !!!!!!
Gondoljatok bele : egy dobszerkó, melyen átlátni !!!!!
Mögöttem egy hang leplezéskor : "B@.. meg !", majd -amikor elkezdett játszani
rajta- belőlem egy hang : "Azt a k@.va !!!".. És még mindig nem szoktam káromkodni.
Az elején éppen csak megfelelően hangos hangerő, de aztán a "már éppen tökéletes"
szintre feltekerték. Billentyűk végig kissé halkan (ez JÓ !!), basszusgitár VÉGRE
helyenként CSODAJÓL, általában pedig "csak" jól szólt. Elvétve gerjedt túl- ez
régebben állandó gond volt. A többi hangszer tökéletesen arányban.
Ami (számomra új) : antenna hegyek (3-4 darab) a színpad oldalán a keverőnél.
Dob : ismét előkerült a 4-es számú magyar válogatott mez.
Most azzal szórakozott, hogy számonként az utolsó dobütést úgy üti,
hogy amikor a bőrökhöz ér, elengedi a verőt, az felrepül, majd másik kézzel
elkapja. Nem kevés mosolyt okozott ! A szokásos állva dobolás, dobolás közben
fejkendő levét, haj igazítás, ivás (!!), dobverő dobálgatás, pörgetés is volt
bőven. Tökéletest játszott. Mint az egész csapat.
Volt, hogy hosszú-hosszú percekig csak egyiküket néztem (dob, basszus, vagy szóló)
és amikor már nem valami HIHETETLENt játszott az illető, akkor jöttem rá,
hogy "Jesszus ! A többiek vajon mit csinálnak ez idő alatt !? Miről maradhattam le ?"
Kb. ilyenek. A tökéletes közeli hangzás nagyon jót tett ennek a koncertnek.
Kottából (!!) játszó billenytűs, semmi díszlet, show, vagy akár csak színpadi ruha.
Leírhatatlan zenei tudás és zenei alázat. Tökéletesek.
Az talán kicsit mutat valamit, hogy a nem régi Octavarium album borítóján a
számok címeinél ott van az adott szám előjegyzése (kottaképen a keresztek/bé-k
a violin/basszus kulcs után) és nem sok hasonló van közöttük !
Volt előzenekar (minek ?), ezért "csak" 2 órát játszottak, ezzel mindenkinek csalódást
okoztak; hiába, el vagyunk kapatva.
Gitáredzőm koncert előtt : "Nem hallak, benn vagyok, középen, keress meg !" Kösz. 3 ezer (akkor még csak 2/3 ház volt) ember között.
Gitáredzőm a koncert közben szakmailag : "ez egy aszimmetrikus periódus". :)))))
ÉLMÉNY, hogy érti, amit lát/hall, mégis csodálja.
Azt is megfigyeltem, hogy ha 3 ember bólogat egymás mellett Dream koncerten, akkor
valószínűleg különböző ritmusokra teszik, mégis mindhárom (mind az 5-8 ??) jól
csinálja, csak más-más összetevőjét emeli ki a zenének.
Totális hülyeségeket is olvastam ma reggel újságokban. Pl. világosan megmondta,
hogy ez NEM a napokban megjelent album turnéja, az jövőre lesz (YEEEE !:)....
Negyedszer voltam az Álomszínházban. Negyedszer nyűgöztek le.
Laci : örök hálám a jegyért !!!!

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr6194180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dream · http://www.negativ.blog.hu 2007.06.08. 12:28:40

Csak röviden szólnék pár szót. Az élmény leírhatatlan, ezért nem is próbálkozom vele.
Rudess előtt ott van a kotta, de sztem csak néha belenéz, tudja az egészet....
Nemcsak nálunk játszottak 2 órát (ilyen keveset), hanem máshol is, ezt meg lehet nézni...

Ui.: Nagy meglepetés volt a blog elején a sok dream theater felirat... köszi

gorkat 2007.06.10. 13:54:29

Hogy te merre nem jársz! Már rég nem láttalak!
Megnéztem az oldalad! Tartalmas! Néha nem nézném ki belőled! :-)

Piro 2007.06.11. 11:57:42

Hmmm... atlatszo csőtomok. Ez csak valami egyedi, kulon megrendelesre keszult cucc lehet a Yamahatol. Nem ket filler, az biztos. De tartom a velemenyem, hogy gusztustalan :) Gondolom, Portnoy papanak fajt, hogy a labmunkajara nem tud racsodalkozni a kozonseg. Merhetetlenul exhibicionista az oreg, meg ha fantasztikus technikaju dobos is.

Krap 2007.06.11. 13:54:21

Tama az egesz cucc, nem erzek Yamaha szagot ! :) Eletem nagy elmenye, hogy az elso Dream konczertemen lattam a 2 kezet es az egyik labat. Amulat !!! Most (erdekes) nem sokat lattam a lababol es a labdobon sem ugy remegett a bor (vagy csak rossz szogben lattam), hogy lassam, mikor rugja meg. A TAMAtol azt kap ingyen, amit csak ker. Innen kezdve termeszetes, hogy kiserletezget, epitget.

Piro 2007.06.11. 14:19:18

Bocsi, nem neztem meg alaposan, csak a ket A-betut lattam :)
Ha meg mindent ingyen kap, akkor miert nem epit meg nagyobbat? :)

Jymbo 2007.12.30. 23:12:54

Bocsi, de én valahogy lekéstem ezt a Dream koncertet... sőt, eddig az összeset. Meg tudná mondani valaki, hogy mikor jönnek legközelebb Magyarországra, vagy valamelyik szomszédos országba? De ha a németeknél vannak, az se baj.

Gábor 2007.12.31. 00:28:27

www.dreamtheater.net

Januárban Ázsiában és Ausztráliában lesznek!

B.Ú.É.K!
süti beállítások módosítása