HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2022.01.21. 08:01 Krap

Feldolgozni csak tökéletesen (3.)

/Tori Amos: Smells Like Teen Spirit/

 

Szólj hozzá!

Címkék: Tori Amos


2022.01.20. 08:02 Krap

Leegyszerűsítve

"Gyilok laza riff és refrén megvan, a verzét simán hozzuk, szóval ne agyaljunk tovább, hanem toljuk! A szólókat érzésből nyomjátok majd, nem kell széttechnikázni, te dobos pedig sziporkázhatsz (főleg lábbal), de azért ne ütsd szét a bulit! Megvagytok? Kamera? Na, akkor három és...!" Kb. így képzelem ennek a dalnak a megírását. :)

/Nightrage: Falsifying Life/

Szólj hozzá!


2022.01.19. 08:02 Krap

A férfi kézi válogatott...

... is megmutatta tudását. Az első lehetőségnél kiestek a hazai rendezésű EB-n, 15. helyezés. Három meccs, egy győzelem, két vereség. A szövetségnek még mindig Kocsis Máté fideszes mindenre alkalmas ember az elnöke.

Szólj hozzá!


2022.01.18. 08:09 Krap

Haverom

Pózolás közben a fénytörés jelenségét szemlélteti.

teknos202101.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: teknős


2022.01.17. 08:04 Krap

Tori Amos albumai (1.) – nálam ez a 10 pontos

Little Earthquakes (1992.)

toriamos1littleearthquakes.jpg     A megjelenéskor 28 éves hősnőnk nem árul zsákbamacskát, a nyitó, zongora-basszus-dob hármasra épülő Crucify-ban minden fő stílusjegye ott van úgy a hangzásban, mint a szenvedély, dallam, tartalom terén. Egyszerre csodás, érdekes, egyszerű, mégis kiismerhetetlen. A stílus könnyednek hangzó (már-már) popzene.
Ahogy a dal, úgy az album sincs túlhangszerelve – szeretem az ilyesmit –, de ügyesen, okosan fel-feltűnnek hangok, dallamok vokalistáktól és különböző hangszerektől. Nem állandóan és nem mindenáron, pláne nem folyamatosan.
      Amos zongorázási stílusa is megér egy értekezést – hiszen erre és a zeneszerzési képességére (jut eszembe a konstans mondat Koncz Zsuzsa rajongóknak: az album összes dalát az szerezte, akinek a neve alatt megjelent) épül a karrierje –, de ilyesmivel nem szolgálhatok, mert az ösztönös, virtuóz (?), zenei egységben gondolkodó és hasonló jelzőkön kívül sajnos nem sokat tudok róla írni sportszakmailag.
Ami viszont még az egyértelműen egyéni billentyűs játékánál is figyelemre méltóbb, az az, amit a hangjával művel. Egyrészt van egy csodás mezzo-szoprán hangja, amelyen csodálatosan (China), szívet melengetően, tisztán tud énekelni, de úgy, hogy a lelke is benne van a hangjában, másrészt – bizony, van tovább, ráadásul ez a nagyobb szó – kerül minden skatulyát, szinte állandóan játszik a hangjával, rengeteg dolgot kihoz belőle. Gyakran alkalmaz váratlan ugrásokat, hajlításokat, stílusváltásokat, a hangképzés módjában pedig kiéli magát, gyakorlatilag felrúg minden konvenciót. A sóhajtól a legfurább sikolyokig bármi, bárhol előfordulhat nála, ha éppen olyanja van, ha a dalban ennek érzi szükségét. Talán azért nem még sikeresebb mint amennyire, mert ezt szokni „kell” a laikus (ortodox :) füleknek.
toriamos1inner.jpg      Hat-nyolc dalt ki lehetne emelni (a Precious Things és az őt követő Winter talán a két legnagyobb kedvencem), gyenge pontja viszont nincs. A pop és az alter határán mozog. Első szóló album létére kiforrott, komplett, teljes, úgy, hogy érzelmek, gondolatok, stílusok széles tárházát vonultatja fel. Annyira, hogy a legkonzervatívabb felépítésű, a ’90-es évek rádiós popdalai közé is beilleszthető Tear In Your Hand után közvetlenül az a cappella előadott, a megerőszakolásáról szóló Me And A Gun következik.
      Ettől a kezdettől napjainkig megvan az a művészetében, hogy csak a színvonal és az eredetiség a biztos, minden más kiszámíthatatlan. A dalok mennyiségétől, azok hosszán át a hangszerelésig.
Hibátlan, fantasztikus bemutatkozás, óriási

10/10 pont.


12 dal, 57:11, de a művésznő feltette a Youtube-ra a dupla lemezes, újrakevert, 2015-ös változatot két óránál hosszabb játékidővel.

Szólj hozzá!

Címkék: lemezismertető Tori Amos


süti beállítások módosítása