HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2007.06.19. 07:49 Krap

Therion, Miskolc, Operafesztivál, a koncert

Huh !!! Nem hittem, hogy a próba után még így le tud ültetni az előadás !!!
Szinte hibátlan volt. Óriási zenei élmény !!! Volt olyan 5-6 perc, ahol csak
ültem (áltam ?) és fogadtam be a dolgokat annyira GYÖNYÖRŰ és hibátlan volt !
Előbb az általánosságok, azokból is a hibák : a tak jel most is gyakran hallatszott.
Ilyen szinten ez - szerintem - megengedhetetlen amatőrizmus.
A hangzás egyetlen (viszont annnál nagyobb !) hibája az volt, hogy az "agy",
Christofer Johnsson gitárja szinte végig egyáltalán nem hallatszott.
Szerencsére Kristian (akivel délelőtt beszéltem) gitárja rendesen megdörrent,
a szólókat is Ő játszotta és általában ugyanazt játszotta a 2 gitáros.
Bosszantó hiba volt így is.
Apróbb hibák voltak (nagyzenekar néha halk volt, énekkarok néha későn kaptak
megfelelő hangerőt), de összeségében remekül szólt a cucc. Hangerőben rátettek
egy lapáttal délelőtthöz képest, így a cinekhez hozzáhangosodott minden.
Nem kell nagy dologra gondolni, de elérte a már éppen élvezhetőt a hangerő.
A továbbaikban csak pozitívumokat tudok írni :
Dobos : nagyon tetszik a játéka. Basszus : délelőtt egy kellemesen lágy soundja
volt, estére keményebb lett, jól szólt. Kellett is, hiszen 1 gitárt
levett a technika a palettáról. Kristian : dörren a gitárja, egyszerű
(relatíve) dolgokat játszik, jól. Remekül hangzott végig.
Minimál világítás végig, sokat kellet molyolnom a záridővel.
A terem akusztikája rendben.
Jó volt a nyitás : énekkar, nagyzenekar, 2 szólista hölgy felsétál (ováció),
első "számban" a Therion nem is jelent meg, szám végén óriási taps, majd
csak nagy (rock) koncerteken tapasztalható elementáris hangerővel feltörő
közönségzaj, amikor bejött a banda (dob : fekete ing, nyakkendö; basszus :
fehér ing, fekete mellény; gitár 1 : fehér ing, vörös csokornyakkendő (!),
gitár 2 (a győztes) : fekete öltöny, világos ing, nyakkendő. KIRÁLYSÁG ! :)
Főleg a mosoly utóbbi arcán !!! Gondolom, látta, hogy néz ki és milyen hatást
ér el.
Az első részben komolyzenei műveket játszottak, minden szám végén tapsvihar.
Volt Rienzi (nem csak én ÉRZEM, mi van benne, hanem a "főnök" is !?) !!!
Aztán a második részben saját számok !
Az első alatt elkezdett néhány ember az első sorba beszivárogni oldalról, majd
hamarosan komplett küzdőtér alakult ki elől, az első széksorig álló emberkék
töltötték fel a teret és szabályos metal koncert hangulatott csináltak.
5-10 méterrel előttem voltak, úgyhogy a "páholyomnak" annyi lett és állva
kellett a továbbiakban néznem a "bulit", de ez a legkevésbé sem zavart,
kifejezetten jót tett a koncert hangulatának.
Néhány finnyásabb arc "menekült" el a környékről, de a többség szerintem
az én véleményemet osztja/osztotta.
Bőven megmaradt egyébként az egész light-os keretek között, semmi lökdösődés
(jajj, de hiányozni kezdett egy Fear Factory koncert !!!!), dohányzás nem volt.
Nem vártam, hogy ez lesz, de jobb volt így, mintha mindenki végig ücsörgött
és tapsikolt volna. Úgy láttam, a zenekar (mármint a Therion) is meglepődött
kicsit, de egyértelműen a szeretet megnyilvánulásának vették, nyilván
nem volt újdonság számukra.
Tavaly Bukarestben volt egy ilyen koncertjük, ott - belső infók alapján -
állítólag nem igazán voltak elragadtatva a nagyzenekaratól és ott
végig ülős volt a buli.
Nagyon kíváncsi vagyok, most mi lesz a véleményük, mert szerintem nagyot
alkotott minden résztvevő : zenész és közönség egyaránt.
A 4 szólistáról nem szóltam, pedig megérdemlik, hogy név szerint említsem őket:
Lori Lewis (de jó név !), V. Molnár Judit, Molnár András és
Boncsér Gergely is hibátlant és felemelőt alkottak. Le a kalappal !
A rövid szólót éneklő egyik basszus kórus tag is - aki délelőtt nagyon
pontatlan volt - levetkőzte idegességét és hozta, amit kell.
Ennél jobb reklámot az operának, a komolyzenének (és talán
a kemény rocknak) el nem tudok képzelni.
Nagyon élveztem az egész előadást. Teljesem homogén, természetes stílust
alkottak és főleg a vokális részek nagyon hatásosak, TISZTÁK.
DVD-t is készítenek az estről, így bárki megnézheti majd, milyen a
komolyzene ilyen hangszerelésben, illetve hogy hogyan kell elképzelni
egy kórusokra, klasszikus hangszerekre dalokat író metal csapatot.
Óriási hiba lett volna kihagynom !!!!! És 1 héttel a koncert előtt még
egyetlen hangot sem hallottam a zenekartól.
Valami nagyon egyszeri dolognak voltunk tanúi.
Gábor, őrök hálám !!!!!!!!

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr55101452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herb · http://herb.vorbis.hu 2007.06.19. 12:13:10

Pusztán a képek alapján is óriási lehetett a performansz, ha valaki megkaparintja dvd-n, majd elkérném egyszer.

Joe 2007.06.20. 22:50:02

Ott voltunk (Országos cimborámal) és nagyon jó volt!
Mi is csináltunk házi DVD-t, saját használatra. Gyüjteményem kincse lesz.
Miskolc is gyönyörü!
Szóval, nagy élmény volt.

Herb · http://herb.vorbis.hu 2007.06.21. 15:10:28

Ama DVD hozzáférhetősége nagyon érdekelne.
Jeligém: minőség és mennyiség nem számít, csak sok legyen és jó.

Herb · http://herb.vorbis.hu 2007.06.21. 15:12:17

A virággal kapcsolatos beszámolók nem tűrnek halasztást.

Carnivoor 2007.06.25. 11:48:29

Hali! Szerintem is szuper volt a koncert. Ha érdekel (szeretnéd a blogra tenni), én is készítettem néhány értékelhető fotót a zenekarról, keress meg emailben.
süti beállítások módosítása