HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2008.05.15. 07:42 Krap

After Crying, a koncert

Kezd összeállni bennem a kép az After Cryingról. Jönnek a gondolatok.
A koncert hibátlan volt. Teljesen rá voltam hangolódva. 2 óra tiszta ZENE.
Nagy élmény volt, még a tegnapi próba után is.
Ha a teljes padlót 100%-nak veszem, amit mondjuk az első Dream Theater
fellépés, vagy a Rienzi nyitánya élőben okoz az emberben, és mondjuk
85% a sokadik Dream koncert, akkor az After Crying (és persze
kedvenc Szimpatikus zenekarom) egy 80-85%-ot hozott.
Ez nagyon magas szint és élvezeti érték nálam.
A gagyi (bocsánat !) gitár-soundot (hangzást) leszámítva és azt, hogy
olykor (tényleg csak néha) a rézfúvósok+erősített zenekar letarolta a
vonósokat, NEM VOLT GYENGE PONT.
Ja, de: a próbán is küzdöttek a tranzisztoros fényerőszabályzó okozta
indukált zajjal. Nos, az első rész alatt nagyon erősen jelen volt-
minha egy erősítő zúgott volna üresen járva.
És akkor megpróbálok nem ömlengeni: minimum ITT kellene tartania a klasszikus
zenének/zeneszerzésnek mostanra (a 21. században még mindig ott van az elitben
és sablonként szolgál a 18. közepén már kitalált stílus, hangszerelés, dallamvilág).
Tökéletes összeolvadása volt ez az este a klasszikus-, a könnyű-, a (soft)rockzenének,
a jazznek. Kb. ilyen sorrendben. Hangszereiken nem kimondottan virtuózak az After C.
tagjai, de komponálni, hangszerelni nagyon tudnak. Annyira, mint kevesen.
Mondjuk ennek "kicsit" ellentmond, hogy jobb kézzel trombitaszólót, ballal pedig
zongoraszólót játszani egy zenész által, egyszerre most láttam/hallottam először.
A basszer/agy játszott csellón is (ez még belefér) és egy tételben (mély)hegedűt
ragadott és csellóként tartva alkotott rajta nem kis dolgokat. Tudnak, na.
Egyébként "kattant" a tag (egy szint fölött ez majdnem elvárás :), de nagyon enyhén
és nagyon pozitívan. Az pedig, ahogy a zenéhez áll, több, mint példás.
Ide kötöm a Magyar TV-ben látott műsort Perényi Miklós gordonkaművészről.
Volt szerencsém 2-3 előadását élőben látni és csak a legnagyobb elismeréssel tudok
Róla nyilatkozni. Egy kedves, jámbor, JÓ ember. Hogy mekkora zseni, arról én nem is
vagyok illetékes nyilatkozni. Néhány hónapja múlt 60 éves. Remélem, sokszor
látom/hallom még.
Ja : a dobost majdnem kihagytam (dobost mindig elemzek)! Kézzel precíz és kellően
ötletes. Jelre és néha kottából (!!) is játszik. Utóbbit én elhagynám, mert ezek
nélkül is túl precíz (igen, van ilyen) a játéka számomra. A lába nem túl domináns,
nem kiemelkedő, de nem is gyenge. Összességében nagyon rendben van a tag, erős 4-es
5-ből.
A 'Crying-ról leírtak szigorúan a saját meglátásaim, véleményem - lehet közöttük
kapitális baromság is. Megszokhattátok. :)
Én csak néhányszor léptem fel ezer éve, de a mai napig nem felejtem el a tapsot,
amit kaptunk. Gábor, Tamás, Ágota, Boglárka: meg lehet azt valaha szokni ???
És amikor pl. Te érzed/hallod, hogy nem volt 100%-os az előadás (nem tudom,
volt-e ilyenetek), de vastapsot kapsz, akkor az más, vagy taps és taps között
nincs különbség ?
Ha tehetitek, hallgassátok meg legalább egyik albumukat! "A világ végén" c. szám
tetszik leginkább (most), ha abban van a "Ne rohanj tovább" "refrén".
Tamás/Gábor: NAGYON köszönöm a remek árú jegyet !
A fellépő klazzes pólótokból nem lehet egy L-est szerválni ?
Sok sört adnék érte ! :)
A koncert után nem ültem be UEFA kupa döntőt nézni, mert ilyesmi nincs sör nélkül,
azt követően (még egy pohár után 1 órával sem) pedig már nem merek vezetni.
Van még egy ilyen elcseszett ország a világon ?
(Miért nem tömegközlekedek ? Mert az haza van vágva 1-2 éve "kis" városomban.
ELVBŐL nem fizetek érte, és kerülöm, amennyire lehet, mert az nem
szolgáltatás, ami itt van.)

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr61469475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GBA 2008.05.15. 10:02:25

Kedves Sörfogyasztó Péter!

Ne haragudj, hogy belekontárkodom a blogodba, de a tegnapi koncert mellett nem tudok szó nélkül elmenni.
Én őszintén szólva csalódtam.
1.
Azt gondolom, hogy aki hallotta a 16-17 évvel ezelőtti After Cryingot élőben - még Vedres Csabával - annak ez a mostani felállás nagyon nem klappol. A két énekes, mint elefánt a porcelánboltan ... Teljesen széttörik az egyébként zseniális zenét. Sehogysem férnek bele a fülembe. És egyébként az egymás hangjaiba sem ...
2.
A hangosítás elég katasztrófális volt. A legtöbb hangszert csak gondoltam hogy ott van, de nem hallottam - pedig elég közel ültem.
3.
És végül a Művészetek Háza jó lenne ha átgondolná a helyek beárazását, ugyanis a drágábbik jegyemmel (gondoltam én hülye, hogy biztos az a jobb) az AC-ból semmit nem láttam - de egészen konkrétan semmit. Ez pedig egy ilyen zenekar előadásának az élvezeti értékéből legalább 50%-ot elvesz. Így nem láttam az egyszerre billentyűs-trombitás szólót, a Pejtsik játékát, és a dobost sem. Gyakorlatilag a szimfónikusok első két során kívül semmit.
Mindeközben az olcsóbban vásárolt helyekről kiválóan végig lehetett nézni a produkciót. Baromi mérges voltam.

Hát ennyi. De megint rájöttem, hogy a cselló az egy nagyon erotikus hangszer tud lenni (és itt nem a férfi csellistákra gondolok ...)

A Cure CD pedig jó, majd még meghálálom. Köszönöm!

A Sör-forrás

Krap 2008.05.15. 11:30:32

Nem haragszom, hanem orulok minden hozzaszolasnak !
Regi Crying-hoz nem tudok hasonlitani, most hallottam oket eloszor eloben.
A noi enek nekem kifejezetten tetszett, a ferfirol lehetne vitazni. Latas/hallas: elkovettel egy nagy hibat : az elso 5-8 sorba nem szabad ulni a Muveszetek Hazaban! En most fenn voltam es remekul szolt minden. Jobban, mint proban, ahol lenn ultem hatul es neha bizony tul hangos volt a "banda" a vonosok karara. (Azert a szimfonikusok elso 2 soraban is akad latnivalo, mint jelezted. :) Cure, hála : még mindig szeretem a sört. :)
süti beállítások módosítása