HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2008.06.12. 07:40 Krap

Epica - Operafesztivál, Miskolc, második próba

A környéken volt dolgom, így - noha nem terveztem - benéztem a szerdai próbára is.
Az utolsó 1 órát láttam/hallottam. Mikor odaértem éppen szünet volt és a friss
levegőn beszélgettek az Epica tagjai egymással és a jelenlévőkkel.
Sokkal oldottabbak, kommunikatívabbak, közvetlenebbek voltak, mint az előző napon.
Az énekesnő is kedves, mosolygós lett. Mondhatni, hogy bájos.
Most nem fotóztam, viszont WC keresés közben (a Sportcsarnoké nem működött,
a Jégcsarnokit pedig Ő tudta, hol van) beszéltem néhány mondatot a
billentyűsükkel (bocs' a rajongóktól, de neveket nem tudok).
Az első napot nagyon élvezte, sokkal jobb minden, mint gondolta, nagyon pozitívak
a meglátásai a koncerttel kapcsolatban. A második próba már keményebb volt
számára, mert jöttek a zenei problémák, kihívások (még nem játszották az akkor
próbált dalokat ilyen formában). Kb. ennyi.
Saját dalokat próbáltak. Előrébb tolták a gitárokat hangzásban (a Gibson hangszíne
NAGYON telibe van lőve, bár nyilván nem ez a minimál erősítés lesz a fellépéskor).
Azt nem említettem tegnap, hogy a Miskolci Nemzeti Színház kórusa (is) fog énekelni.
A "szólista" lány az a tipikus, belülről (is) sugárzó SZÉP nő. Jó páros lesz a vörös
epicás hölggyel. Hangra is.
Az első napon NAGYON élveztem, hogy sétálgathatok egy letakart jégkorongpályán, miközben
a ZENE betölti a csarnokot - hamar elszállnak így a földhözragadt gondolatok.
Az ibanezes gitáros is szerethet járkálni, mert volt olyan dal, amit a kinti
parkolóból játszott (kedden a "pályán" is álldogált a színpad előtt játék közben).
Kicsit fura látom, de teljesen érthető, hogy a próbák nem a gitárosokról szólnak.
Mindkét gitáros csendben elzenélget magának, sokat sétálnak játék közben,
amikor nem ülnek éppen.
Most kifelé nem szóltak jól (nem erről szólt a próba), a vonósokat csak olykor
lehetett hallani.
Egy megoldást láttam : fölültem a színpad hátsó sorába az énekkar közé. Majd akkor
is ott maradtam, amikor ők már elmentek. Na EZ nem pite élmény volt !!!
Feltettem a fülest a sokat emlegetett tak-jellel, követtem a kottán, hogy mit játszik
a 2 hegedűs (brácsás ?) előttem.. Csont profik. Annyira feszesek és precízek
(a komolyzenészek), hogy azt még egy ilyen botfülű laikus is érzi, hallja, mint én.
Sok felemelő rész lesz a koncerten !!
Nagyon szeretem a felemelő zenéket.
(Gondolkodom, hogy' kellene a koncertet a (kamara)zenekar közepén ülve hallgatnom. :)

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr80515859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-edződ 2008.06.12. 10:20:33

Úgy tűnik, egész bátran önállósítottad magad a próbalátogatást illetően!
:)

Simone Simons (Vocals)

Mark Jansen (Guitars, grunts & screams)

Ad Sluijter (Guitars)

Coen Janssen (Synths and piano)

Yves Huts (Bass guitar)

Ariën van Weesenbeek (Drums)

Zita 2008.06.13. 10:37:34

aaauuuuu - én is, én is ott akarok lenniiiiii - remelem lesz a koncertrol/bol valamilyen hang anyag - cd/dvd - barmi - az ilyet en uuuuugy szeretem - nagyon tudom irigyelni azt aki ott lesz... leci, leci , lecccciiii csinalj képeket, ha lehet - ez akkora elmeny lesz.... jajjjjj de kar hogy nem lehetek ott... :((

Krap 2008.06.13. 12:46:12

En viszont ugy nez ki, ott leszek, sikerult ugyanis egy bennfentes jegyet szereznem baráti áron. Hivatalos kiadvany nem lesz a koncertrol, de nem hogy engedik, hanem kifejezetten buzditanak mindenkit, hogy keszitsen kepanyagot es publikalja a neten. Az en gepem meghal sotet helyen, igy ram nem lehet szamitani. Lathatod, tavaly mit "alkottam" a Therion fellepesen. A foproban majd még "kitombolom" magam fenykepezesileg. Kersz kozos kepet rolam valamelyik taggal ? : )
süti beállítások módosítása