HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2008.09.03. 10:25 Krap

visszhangok

El szerettem volna időzni még az Al Di Meola témánál, ezért nagyon kapóra jött Gattina hozzá(m)szólása.
Válaszolok rá itt (általában magánban szoktam válaszolni a kommentekre), mert felvetett gondolatokat. A Te soraid véletlenül lettek kisebbek, bocs' !
((Az ex-gitáredzőm véleménye is NAGYON érdekel a témában !!))
 
>Azért ha a tömegben ki kellett volna tölteni egy kérdőívet, hogy mindenki mondjon csak egyetlen albumot Al di Meolától, szerinted hányan tudtak volna válaszolni? ;-)
 
Nem tudom. Egyáltalán nem. Nekem is csak egy Meola albumom van, egy Winter-es, melyet egy érdekes hangszeres taggal készített, tehát kicsit rendhagyó, ettől függetlenül tudom, ki Ő, milyen zenét játszik (bár a youtube meglepett tegnap, mikor elektromos gitáros "tekeréseit" is találtam rajta), tudom, hogy ha élőben van módom látni (pláne ingyen!), akkor az a "vétek kihagyni" kategória.
Két albumot már én sem tudtam volna említeni, mert nem az én stílusomban alkot.
 
>Jó zenész a fickó, de az ilyen fellépések méltatlanok hozzá, mert annyi izgő-mozgó, pofázó, bagozó, söröző parasztot (már bocsánat) rég láttam, mint tegnap este.
 
Én éppen ellenkezőleg éreztem: az ilyen fellépések szélesíthetik a "rajongói" körét. Nyilván pénzénél volt és nyilván (?) csak olyan jött el megnézni, akit valamilyen szinten érdekelt. Eleve a zene ünnepe (is valahol) a Vidor Fesztivál, úgyhogy szerintem teljesen a helyén volt és a tömeg is méltó volt hozzá. Ezek szerint csak a mérete és (szerinted) nem a minősége. Ahol mi álltunk, majd később ültünk, különösebb gond nem volt senkivel.
Nem vagyok nyírségi, sok helyen jártam már koncerten, szerintem ez egy remek előadás volt. A lengedező szellő és a csillagok pláne dobtak rajta.
Én azon filóztam a koncert alatt és utóbb is, hogy nem véletlenül ismert és elismert gitáros, ugyanis azon a nagyon vékony határon alkot, ami a közérthető, a művészi, az igényes és technikás dolgok metszetén van. Rátalált erre ? Megalkotta ? Éppen oda esik ? Talán mindegy is. Nagyon tud és egyéni, nekem tetszik, amit művel, holott nem a stílusom. 
Az új számomra, hogy a Berklee-be járt (1971-től !!), de így pláne jogos Petrucci-val (Dream Theater) az összehasonlításom.
Sok-sok ilyen zenészre és emberre lenne szüksége a világnak. Szerencsére vannak páran.
Még szerencse, hogy nem pofáztam, bagóztam, söröztem, vagy izegtem-mozogtam a koncert alatt ! : )

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr69646114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-edződ 2008.09.03. 18:57:37

"Én azon filóztam a koncert alatt és utóbb is, hogy nem véletlenül ismert és elismert gitáros, ugyanis azon a nagyon vékony határon alkot, ami a közérthető, a művészi, az igényes és technikás dolgok metszetén van. Rátalált erre ? Megalkotta ? Éppen oda esik ? Talán mindegy is."

Így van, igazad van!
(De a Zoránért még számolunk!)
:)

gattina 2008.09.04. 10:22:13

Ne haragudj, a "pofázó, söröző stb" jelzőkkel nem Rád céloztam, hanem azokra az emberekre, akiknek mindegy, ki van a színpadon, bambulva ülnek a padokon, mert ingyen van. Én ny.házi vagyok, sajnos több éve látom már. Al di Meola azért esik más megítélés alá, mert az ő hírneve talán tágabb réteg előtt is ismert, mint mondjuk Habib Koite, akiről én spéci a büdös életben nem hallottam, (persze ez nem jelenti azt, hogy más sem :-) de az, hogy a fél város nálunk H.K. rajongó lenne, ugye elég hihetetlen... ;-) mégis tele volt a tér. (jelzem, ezen a koncerten nem voltunk kinn) Egyébként hétfőn "öröm" volt nézni, ahogy a padokon cserélődtek az emberek... Amikor egy részének leesett, hogy ez nem valami roma mulatós egyveleg lesz, vakarózni kezdtek, és távoztak. Helyükre újabb "műértők" ültek, néhány perc erejéig bírták, felálltak, leléptek... (az utolsó padsor mögött álltunk)
Egyébként volt, aki pizzát is vitt magával, mint a menzán... :-) Azért fura, mert egy fizetős rendezvényen általában valahogy képesek viselkedni az emberek, egy ingyenesen pedig nem. (még egyszer mondom, tisztelet a kivételnek :)

Krap 2008.09.05. 08:42:47

Egy "felhígult" teltházas rendezvény szerintem jobb, mint egy alig látogatott - Al Di Meola-t mondjuk nem fenyegeti ez a veszély. Én nem éreztem roadshow feelinget, pedig kb. ott lehettünk, ahol Te - a keverőpult mögött kicsivel, majd mellette (a keverős jobb kezétől 3 méterre), amikor már le tudtunk ülni.
Nálam a leírt viselkedések még beleférnek.
Jó koncert volt és ez a lényeg, nem?

gattina 2008.09.05. 09:04:26

Igen, a zárómondatoddal teljesen egyetértek :)

Krap 2008.09.05. 11:15:21

Láttál egyéb olyan koncertet, ami tetszett?
Ha mész pl. ma Ghymesre, mesélj, kérlek !

gattina 2008.09.07. 07:56:32

A Muzsikás nagyon tetszett, őket minden évben megnézzük. A Ghymes is jó volt, bár a Szarka fivérek közül az egyik, aki a végén az összekötő szövegeket próbálta elmondani, mintha már kicsit italozgatott volna :D Egyébként a kicsit "ismertebb" dalaikat hozták, (Tüzet viszek, Héjavarázs) a végén pedig játszottak egy új dalt, ami kicsit elütött a többitől, de egészen jó volt, Madagaszkár a címe.
süti beállítások módosítása