HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2015.05.15. 08:05 Krap

Slash by Slash

First of all there was no set list - we never did the same set on any night. We had our standards, like "November Rain", "You Could Be Mine", "Paradise City" and "Welcome to the Jungle" but the rest was up for grabs.

Mindenek előtt, nem volt előre rögzített programunk - soha nem játszottuk ugyanazt a műsort. Megvoltak a kihagyhatatlanok, mint a November Rain, a You Could Be Mine, a Paradise City és a Welcome to the Jungle, de a többi spontán volt.

That’s my side of the story; there’s Axl’s, of course. I’m sure he’d say that we drank too much and did too many drugs. That’s true, of course; I can only vouch for myself when I say, yes, I did, but all things considered, never once in the history of the band was a show ever canceled or started late because of the guys in the band.

Én így látom a sztorit, természetesen Axl-nek is van verziója. Biztos vagyok benne, hogy azt mondaná, hogy túl sokat ittunk és túl sok drogot fogyasztottunk. Ez persze igaz, de a magam nevében annyit kijelenthetek, hogy igen, így volt, de mindent figyelembe véve a zenekar történetében soha egyetlen koncert sem maradt el vagy kezdődött késve a banda hangszeresei miatt.

There were only two things that I found difficult while recording my overdubs for Appetite. The first was the solo at the end of "Paradise City", which was always easy live but wasn’t in the studio. In concert, it could last anywhere from one to two minutes, but on the album version of the song, it was designed to be exactly thirty seconds. So it wasn’t easy for me to focus the same narrative and emotion into thirty seconds, and when the red light came on, it threw me for a loop - I actually got gun-shy. I remember going at it a few times and getting so frustrated that I just left the studio completely disappointed; the next day, though, I came in fresh and nailed it.

Csupán két dolog volt nehéz számomra a az Appetite album felvétele során. Az első a szóló a Paradise City végén, amely élőben mindig könnyű volt, de a stúdióban nem. Élőben tarthatott bármeddig egy és két perc között, de a stúdióban pontosan 30 másodpercesnek kellett lennie. Nem volt egyszerű ugyanazt a történetet és érzelmet 30 másodpercbe sűríteni, és amikor a felvétel vörös fénye kigyulladt, leblokkoltam, megriadtam. Emlékszem, nekifutottam néhányszor, és annyira frusztrált lettem, hogy teljesen csalódottan elhagytam a stúdiót. Aztán másnap bementem frissen és megcsináltam.

A záró két percben nem kis szólók vannak. Érdemes megfülelni:

Szólj hozzá!


2015.05.14. 08:08 Krap

Betévedtünk...

... Cegléden egy katolikus templomba, mert gospel "zene" szólt. Sajnos kb. csak addig, amíg beértünk, de azt is élmény volt hallani. Egy (német?) kórus próbált az esti fellépésére, "természetesen" egy színes bőrű hölgy aktív részvételével.

czegl09.JPG

czegl16.JPG

czegl17.JPG

czegl18.JPG

Szólj hozzá!


2015.05.13. 08:07 Krap

Cegléd

czegled072.JPG

czegled073.JPG

czegled075.JPG

czegled104.JPG

Szólj hozzá!


2015.05.12. 08:05 Krap

21. Dobosgála, Cegléd (Syrius Legacy, Random Trip)

    Mivel (sajnos?) nálam a "könnyű" zene 1980-ban kezdődik (kivéve a Sex Pistols-t!), a Syrius zenekarnak csak a hírét ismertem, a zenéjét nem. Syrius Legacy néven öt fiatal fura felállásban (dob/ének, két fúvós, főleg szaxofon, basszusgitár, billentyűk) jó kis íztelítőt adott az életműből. Sokkal kellemesebb volt, mint amit vártam. Kísérletező (mondjuk, ez stimmel), "agyatlan" elborulás, ósdi hangzás, idejétmúlt dolgok helyett egy egyéni (!!), helyenként (a szó jó értelmében) populáris zenét kaptunk. Nem ezen a vonalon mozog az ízlésem, de jó halgatnivaló volt.
     A Random Trip egyetlen DJ-vel indított, majd bekapcsolódtak a többiek, a két ütős, basszusgitár, billentyű és a három énekes - ha senkit nem felejtettem ki.
Szívesen néztem volna őket, mert a 3-4 "dal"ból, amit láttunk az egyik rendesen megmozgatós, partyzós volt.
Jól érezték magukat, látszott, hogy szeretik, amit csinálnak. A többség bealudt, így nekem is indulnom kellett haza... :(
Érdekes zenéjük "műfaji határokon átívelő improvizációs koncertsorozat".
És a nap legjobb pólóját is ők prezentálták. Csak lestem, hogy "Mi a ....?!". :)

Összességében örülök, hogy nem "600 óra" jazzt kaptam a fülembe, töményen, hanem kevés, de különböző stílusú fellépőt. Mert a dobolás nem csak a jazz-ről szól.

random152.JPG

random157.JPG

random160.JPG

random164.JPG

random166.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: Cegléd Dobos Gála


2015.05.11. 08:09 Krap

21. Dobosgála, Cegléd

Az est "sztár" fellépője Csík Gusztáv triója (Reggie Johnson bőgős, Joan Faulkner énekesnő, Gusztáv zongorán, Alvin Queen dob) nem dob show-t produkált, hanem zenélt egy nagyot.
Az első részben instrumentális, cseppet sem "borult", (relatíve) könnyen követhető, befogadható zenét játszottak, helyenként azért a dobra fókuszálva. A második részben aztán Joan Faulkner énekesnő emelt egyet az egészen a szó jó értelmében erős, jellegzetesen fekete hangjával, megnyerő/profi személyiségével.
Az énekesnő vagy a dobos miatt lett négyes a trió, ha valaki számolt.
Négy kedves, idős ember, aki tud és szeret zenélni, jó dalokkal, együtt. Jó koncert volt.
A képeim után tettem egy videót is, hogy a zenét elképzelje, akit érdekel (és hogy Csík Úrnak is szerepeljen). Akinek bejön, nézze meg a fellépés többi dalát is a fesztiválról, ahol a videó készült. Az énekes hölgy miatt is érdemes.

csikg089.JPG

csikg093.JPG

csikg096.JPG

csikg132.JPG

csikg133.JPG

csikg137.JPG

csikg139.JPG

csikg148.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: Cegléd Dobos Gála


süti beállítások módosítása