HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2007.08.06. 10:37 Krap

Iris

Tegnap hajnalban értem haza (20 óra vezetés után) -majd mesélek- és este bekapcsoltam a TV-t. Kb. 3 hete nem tettem ilyet. Iris Murdoch irónőről néztem meg egy filmet. Annak idején láttam moziban és rémlett, hogy tetszett. Be is ütött másodszor is. Valós történetről szólt. A férjével való megismerkedését és az utolsó éveit - amikor az Alzheimer kórt diagnosztizálták, majd elhatalmasodott rajta - mutatta. Nem is annyira az irónőről, hanem a férjével (John Bayley) való kapcsolatáról szólt, a férfi 40 éven át tartó határtalan szerelméről. Vagyis nyilván kettejük szerelméről, de a férfi volt igazán próbára téve Iris fiatalkori szabados élete és a betegség miatt. Nagyon jó film. Nincs benne semmi, csak két egymásnak teremtett ember mindennapjai, odaadó szeretete. Van egy könyvem Iris-tól (The Sea, The Sea), de nem jutottam addig még, hogy belekezdjek. Remélem, nem lesz túl választékos az én szerény angol tudásomnak, mert mindenképpen szeretném elolvasni. 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr74133356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása