HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2008.02.19. 08:02 Krap

Mozart, Weber, Muszorgszkij

Hangversenyen voltam.
Mozart 18 évesen hét szimfóniát írt. Ezek közül az A-dúr volt műsoron.
Nem rossz, de nem is kiemelkedő. A szimfóniákat általában szeretem, ezzel
sem volt bajom. A szimpatikus zenekar "csak" 28 fővel volt jelen - határozottan
hiányérzetem volt.
Weber: Esz-dúr klarinétverseny: jajj. Klarinét, fuvola, csemballó -ez a 3 hangszín,
mely irritál. Ehhez képest nem volt rossz a mű. Na,de:
Muszorgszkij (zongorára írta, de Ravel később átírta zenekarra (mondjuk,
amennyire unalmas és gyenge a Bolero, megértem, hogy elment a kedve a
komponálástól :), de azér Muszorgszkij örökösei helyében nem hagytam volna)):
Egy kiállítás képei: itt már teljes (sőt!!) létszámban a szimpatikusok!
A 4 (5?) ütős tetszett leginkább. Volt egy akkora (átmérő kb. 1 méter, testmagasság
kb. 70 cm) nagydob, hogy wow. :) Olyan király, mély rezgést, amit az produkált,
legutóbb talán az MTK pályán hallottam a Depeche koncertet nyitó Higher Love alatt!
A mű nem rémes (sőt), a végére teljesen magával ragad.
Korábban cikiztem a komolyzenei szerzőket, hogy sablonosan fejeznek be tételeket,
darabokat- nos, ez úgy van befejezve, hogy jobban sem kell !
A Weber alatt elmélkedtem kicsit. A szokott "agyatlan" kérdéseim : (ex-edzőm hátha
rákérdez egyik-másikra és megosztja velünk a válaszokat) némely bőgőn miért van
5 hangolókulcs ? Nem 4 húros mindegyik? Az ütősöknek is van szólamvezetőjük ?
Mennyibe kerül egy üstdob ? Mekkora tartományban hangolható ?
"Készletben" olcsóbb ? Egy bőgő húrkészlet mennyibe krül ? Milyen sűrűn cserélik ?
   Tamás eléggé sok szerepet kapott. Jókat ütött, de semmi improvizatív nincs a
játékában :). A helyében biztosan zúznám a kedvenc témáimat egy "hagyományos"
dobszerkón egy ilyen előadás után.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr34345190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krap 2008.02.19. 13:24:28

Kaptam néhány választ: ütősöknél is van szólamvezető - ismerek is egyet, csak eddig nem tudtam róla; van 5 húros bőgő, nem gyengén drága egy bőgőhúr. A dobokról később.

ex-edződ 2008.02.20. 18:42:28

1. 5 húros bőgő volt, amit láttál,nem csak 4 húros létezik. :)
2. Az ütő is egy szólam, tehát van szólamvezetőjük, akivel már söröztél is!
3. Az üstdob készletben olcsóbb, a zenekarban használt 5 db kb. 5 millió Ft, de a szólamvezető álma egy 15 milliós szett.
Egyenként terc és szext közötti tartományban hangolható, az 5 db kb. másfél oktávot fog át, nagy E-től kis h-ig.

4. Bőgő húrkészlet egy hangszerbolt lapján: D'Addario 32.000 Ft.
Csere gyakoriság ühyben még tájékozódom!
:)
süti beállítások módosítása