HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2008.02.21. 07:52 Krap

Music business

Szóval, vettem egy CD-t. A Tesco-ban, 1000Ft-ért, azaz kevesebb, mint 4 Euro-ért.
Sok dolgon gondolkodtam ennek kapcsán. Pl., hogy milyen ritkán veszek CD-t,
akkor is főleg külföldön olcsón és/vagy ritkaságokat. Sokat kapok kölcsön, illetve
"szakmailag" örökbe, ráadásul van antikvásriumos ismerősöm is.
Mi a helyzet manapság ? Sír a zeneipar, kicsit sírnak a bandák, örülnek a letöltők.
A helyzet egyrészt örvendetes és pozitív, hiszen sokkal többekhez jut el a zene, mint
valaha. Aki nyitott, sokkal többféle zenét hallgathat, mint, amiért pénzt adna.
Ez pedig jó, hiszen amiről nem tudsz, azt biztosan nem veszed meg, biztosan nem
nézed meg élőben.
A nagy zenekarok annyira nem sírnak, hiszen a koncertezéssel eleget keresnek,
(ha nem olyan nyomi nyerészkedők rendezik, mint a pesti majdnem-Smashing-koncertet!)
a divatbandák sem, hiszen haknikkal megszedik magukat (sika, kasza, léc) lemez-
eladások nélkül is. A kis zenekarok sorsa érdekes, mert a net jó (ingyen) reklám,
bekerülhetnek a köztudatba, viszont érdemi lemezszerződéshez nehezebb jutni,
mint valaha.
Tudom, hogy nevetségesen kevés pénzt kap egy művész a lemezei eladásából,
a kiadókat tehát nem sajnálom, az viszont tény, hogy egy jó minőségű albumot
nem kis pénz elkészíteni, azt reklámozni sem árt.
Nagyban tisztának látszik a jövő. Én a Radiohead húzását tartom nagyra és
járhatónak : netre tették az új albumot és annyit ad érte, aki letölti,
amennyit jónak lát - akár nulla fontot. Egy ismertségi szint fölött ez szerintem
működhet. Ha nálunk 1000 Ft lenne egy CD, hányszoros eladások lennének ? 2-10?
Ha csak 10.000-50.000 ember ad 5 fontot pl. egy Radiohead lemezért, miközben
mondjuk megismeri 200.000... (Nyilván vagy egy "kis" szorzó a valóságban,
én csak kicsiben gondolkodom.)((Mátyás Attila általam is reklámozott albumát
3.000-nél többen töltötték le hirtelen.)) Aztán persze hagyományos formában is
ki lehet adni a közzétett albumot (vallom, hogy az az igazi), melyet saját
webshopból meg lehet rendelni, koncerten meg lehet venni "rendes" áron.
Így minden fölösleges lépcső, sápszedő ki van kerülve.
A bevételből lehet stúdiót, hangmérnököt bérelni.
    Az idegesít, hogy az 1000Ft-os lemez "gazdaságos", azaz nincsenek benne
szövegek, képek (ráadásul "Made In germany") és a külső borítóba (!!!) is
bele van rondítva egy felirattal, hogy speciálisan 4 ország részére készítve,
de nem szól rosszul és még mindig a " 'Why do you waste my time?' is the answer
to the question on your mind" mondaton vagyok megborulva.
The Killers : Sam's Town - egy remek album ! Csak ajánlani tudom !
Húúú, mekkora az a gitár riff a This River Is Wild-ban !! Vagy ezt már mondtam ?:)
És mekkora szám, hogy csak egyszer sütik el, akkor is csak a verze alatt !!!
     Ez az Arsenal (hogy' lehet ARSEnal egy csapat neve?) meg mi ?? "Atya Úr Isten!".
Erre van ember, aki kimegy London-ban ? Mondjuk inkább ez, mint egy olasz csapat.
De akkor is.!
Celtic-Barcelona 2-3 (2-1). Az a Barcelona is mekkora egy vicc !!!
    Voltam egy bayern munich-Arsenal meccsen (1-1, lélektelen, alibi játékkal) és egy
londoni pubban néztem pár évre rá TV-n az Arsenal-bayernnothing meccset.
Kiestek az angolok, de az volt életem egyik legjobb napja/estéje.
((Direkt nem elit krimót kerestem, de amikor benyitottam, engem is meglepett,
hogy "huh, ez húzós lesz". Kikértem a söröm, majd egy gyilok akcentussal (tehát
helyi) beszélő bazi nagy négert szólítottam meg, hogy, "csatlakozhatom az asztalhoz?",
a "Sure" után már éreztem, hogy biztonságban vagyok. :)) A "kinek írtál SMS-t?",
"Egy bajor lánynak, akit jobban szeretek, mint Te az Arsenal-t" párbeszédnél pedig...
Leülök, boroztam. :)) ))
Ráadásul Yorkshire-ben néztem TV-ben egy helyivel az Arsenal-Barcelona BL döntőt.
A Barcelona mekkora vicc ! A munich pedig viccnek is rossz.
Soha ne drukkoljatok nyomi csapatnak !

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr10348046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A. aus Wudersch 2008.02.21. 22:20:35

Sit down... now.
süti beállítások módosítása