HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

  • tizenkéthúr: Az előző hozzászólásom eredetileg egy sírva nevető smiley volt, nem tudom miért vonta kérdőre. (Sz... (2024.12.13. 14:32) "Rohantam Neotont venni"
  • Krap: Ugyan, hova gondolsz? Az én intellektusommal!?? --;-) (2024.11.26. 11:00) Hogy kivel???
  • tizenkéthúr: Kedvenc idéztem a témában (nem szó szerint, és nem tudom kitől, de elhangzott): Kemény munkával si... (2024.09.12. 09:04) Csak a szöveg
  • stx: Megöregedtek a fiúk... A '80-as, '90-es évekbeli lelkesedés elmúlt. Az új albumon is elvétve talál... (2024.08.26. 19:35) Anagramma
  • tizenkéthúr: Csoda, hogy egy ilyen "bók" után nem zavartál el. :D Nekem is volt egyszer (max. kétszer) fekete h... (2024.08.07. 20:22) Norah Jones

2008.05.06. 07:53 Krap

Mendelssohn, Ravel

Avagy fentről le az évad utolsó bérletes előadásán.
Mendelssohn: Szentiván éji álom - szvit. Rendben van. Nincs súlya, de nem súlytalan,
a lassú (3.) tétel olyan, mint egy szép filmzene. Kevés jó "szép filmzene" van,
úgyhogy ez egyértelmű dícséret. A 4., záró tétel a nászinduló. Hallgatható, nem is
rossz, de túljátszotta a média. :)
Az est folyamán egész komoly ütőspark sorakozott fel (6 fő), akik a Mendelssohn
művekben egészen jó dolgokat alkottak.
Mendelssohn: E-moll Hegedűverseny (Op.64): a vezető/szóló hegedűszólam jól
van megírva (nem hátrány egy hegedűverseny esetén), ez el is viszi pozitívba a művet,
holott a kíséretben semmi különös nincs. Összességében jó.
Főleg Ravel: La Valse - Táncköltemény című művéhez képest. Én a "keringő agymenéssel"
alcímet adnám neki. A Bolero viszont az UNALOM címet érdemli ki nálam.
Ugynaz a dallam, ugyanaz a ritmusképlet és tempó végig, semmi dinamikai játék.
A dallama is egyszerű, mint egy bot, ráadásul minden tartalmat nélkülöz.
Minden hiányzik tehát belőle, ami egy zenét jóvá tesz (a szememben), az ugyanis
nálam édeskevés, hogy a hangszereket variálva eljut az alig hallhatótól a majdnem
totális hangerőig. Hogy utóbbi esetén miért kell a 2 hárfásnak játszania, azt nem értem.
Elhiszem, hogy jó ötlet/élmény lehetett megírni, egyszer meg is lehet hallgatni
(de minek?), de többedszerre már nagyon "elveszi az időt az életemből" érzést kelt.
Pergőn végig ugyanaz a ritmus megy, egyre erősödve, ezt eléggé komoly teljesítmény
lehet ledobolni. Ennyi pozitív van a műben. Szerintem. Szegény Tamás percekig
a tá-tá-szün roppant komplikált képletet ütötte. Ennyit Ravelről. Borzalmas.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr89456048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása