HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2008.12.16. 15:01 Krap

The Cult és ez+az

        A Roses-hoz kötöm, hogy a napokban hallottam először (és másodszor) a The Cult
2007-es albumát (Born Into This) és legalább annyira jó, mint Axl-ék produktuma.
Nem került dollár tízmilliókba (!) az elkészítése, nem tartott tizeniksz évig,
nem beszélt róla a fél világ, mégis ott van a szeren. Egy laza, csípőből kirázott
rock n'roll lemez. Nem vagyok rajongójuk, a Born... nincs is annyira jó, mint
a klasszikus albumaik, mégis szívesen hallgatom. Stílusuk van (a zenekarnak és
a gitárosnak) ((az énekesnek is, de az nem tetszik)). Olyan, mint ha az AC/DC
party zenét játszana - nagyon jól. Kevesen tolják ennyire zsigerből, érzéssel
a mókát. Nagyon jó album.
A klasszikus Guns második (egyben utolsó) dobosa, Matt Sorum játszott a Cult-ban.
        Kovács Ákos 7 húros Ibanezen is "játszik". Nincs ezzel semmi gond, lehet
10 évesnek is helikoptert ajándékozni - vagy, hogy szerényebb legyek, én
(is) hülye vagyok az összes gitáromhoz - DE Ákossal reklámozni a hangszert...
/Most mosolyogtam egyet./
        Azt írtam, nem volt honvágyam a hosszú távollét alatt. Volt viszont, ami
hiányzott a "fejlett nyugatból". Nem szeretek mások előtt gitározni, de nagyon
jól esett egy ottani hangszerboltba beülni és pengetgetni 3 hét kihagyás után.
Ma itthon is kipróbáltam (ex-edzőm !!) 2 klasszikus gitárt (30-40ezres árfekvés,
az egyik Spanyolo-ban készült (Alvares?, Alvaro?), a másik Kínában) és mindkettő
meglepően jól szólt és könnyen játszható volt. NAGYON zavart, hogy semmi jel nem
volt a fogólapon (a fekvéseket azok alapján látom), de aztán rájöttem, hogy az
enyémen sincs, utólag tettem rá a Télapó sapkás Garfield fejeket. Fura volt
"tiszta" fogólapot látni. Ez ritka, vagy általános ? A Tiéden van jel, vagy csak
kis berakások a nyak "élén", a felfelé nézű oldalon ?

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr42826251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herb · http://herb.vorbis.hu 2008.12.16. 15:41:19

Az enyémen is vannak Garfield-fejek, igaz, nem gitár, hanem szekrény. Most nézem, már azok sincsenek ott. De hová tűntek...? Mindegy, hangnemek és igenek, mind megvannak.

tizenkéthúr 2008.12.20. 18:11:17

Alvaro lehetett az a spanyol gitár.
Vékonyabb nyakkal készül, mint a többi, ezért tűnhet kényelmesebbnek.
Nekem két gitáron van jelölés az üveghangoknál (a fogólap oldalán felfelé kis fehér pontok), kettőn meg nincs, arra én is tettem.
:)
Valóban segít tájékozódni, és ha úgy szoktad meg a kezdetektől, akkor hiányzik.
Klasszikus gitárokon a fogólapot nem szokták dekorálni, az csak a feltűnési mániás rockgitárosok egy "eszköze".
Jól vagy egyébként?
Üdv!

Herb · http://herb.vorbis.hu 2008.12.21. 13:17:07

„Én már nem muzsikálok,
csak egy jelet adok a gépnek,
ő mutassa meg helyettem,
ahogyan mozdul bennem a lélek...”

Sokhúros hangszerek:
www.youtube.com/watch?v=toXNVbvFXyk
süti beállítások módosítása