HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2010.08.12. 08:06 Krap

Republic, még egyszer

Csak most - két hónappal az esemény után - jutottam el oda, hogy "hivatalos"
beszámolót írjak a lapnak a Republic miskolci, operafesztiválos koncertjéről.
A jegyzeteimet, emlékeimet előszedve kutattam a neten is, és találtam néhány
egészen jó videót az estről. Pl. itt:

http://www.minap.hu/news.php?extend.25533.

Rétaláltam arra a klasszikus műre, amit a Ha még egyszer láthatnám után, alatt
játszottak a klasszikus zenészek:

https://www.youtube.com/watch?v=8Af372EQLck

Szerintem gyönyörű!!! (Ex-edzőm!?: szakmailag nulla a darab, mégis szuper - erre mit lépsz? Szerintem attól szép(ek az ilyen helyzetek), hogy nem érted. :)
Annyira illik, hasonlít a Republic dalához, hogy nehéz (lenne) letagadni ha/hogy
nem Johann Pachelbel darabjából lopták. Élőben is CSODÁLATOS volt. Ilyen dalok
(és a Killed By Death :) miatt járok koncertekre.
Köszi a linkekért a Republic honlapján lévő fórumnak!
Nagyon-nagyon jó koncert volt, csak annyira lekötöttek akkoriban Tarja próbái és
koncertje, hogy a Republic akkor nem hatott annyira, mint kellett volna.

Áhhh, befekszem a zene(elmélettől)!! Ez az eredeti, ebből készült a fenti átirat:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Pachelbel%27s_Canon.ogg

(Kottát nekem!!!)

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr892215398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tizenkéthúr 2010.08.12. 10:27:26

Az alábbi lap alján találsz kottát (is):
hu.wikipedia.org/wiki/Johann_Pachelbel

Jó tanácsként annyit, hogy klasszikus zenészeknek ne mondj ilyet, hogy "szakmailag nulla a darab", mert a saját butaságmérődet engeded feneketlen kútba.
;)

Örülök, hogy néha őszintén rácsodálkozol evidenciákra!
Üdv!

tizenkéthúr 2010.08.12. 10:34:29

A rövidebb (8 akkordos) kottarészlet kiválóan játszható gitáron, legyen ez a házi feladatod a következő találkozásunkig!
Üdv!

Krap 2010.08.12. 11:56:58

1. Hú, ez jó kottának látszik! Basszuskulcsban mi hol van?
2. Szakmailag nulla: enyhén variált négyes pam-pam-pam-pam-os alapra egy egyszerű (de csodaszép) dallam - erre Te sem mondhatod, hogy őrülten komplikált. Nem klasszikus zenészeknek mondtam (Te az vagy?), hanem bele a nagyvilágba. :)
3. Azért az én wikis linkemnek a teljes kottája is jól jönne.

tizenkéthúr 2010.08.12. 13:50:35

Basszuskulcs: C a második vonalközben található. A kotta első hangja tehát D, ami a gitár 4. húrja.
A többit tessék megfejteni!
Ja, és mivel D-dúrban van, a két keresztről nem illik elfeledkezni!

Egy (két) teljes verziót mailben utalok át.
Jó gyakorlást!

Herb · http://herb.vorbis.hu 2010.08.12. 15:46:36

Nem kell valaminek azértt szépnek és jónak lenni, mert komplikált.

Egyszerű dolgok is lehetnek eredetiek és kreatívak, ösztönzőek, nyugtatóak, ...

Krap 2010.08.12. 16:09:03

> Egyszerű dolgok is lehetnek eredetiek és kreatívak, ösztönzőek, nyugtatóak, ...

Ezt írtam én is.
Ex-gitár edzőm: KÖSZI a kottákat!

tizenkéthúr 2010.08.12. 16:59:58

"Egyszerű dolgok is lehetnek eredetiek és kreatívak, ösztönzőek, nyugtatóak, ..."

Na pont ezért mondom, hogy ne mondj ilyet, hogy "szakmailag nulla a darab".
Hiszen nem attól nulla vagy 1 (vagy 100) egy muzsika, hogy mennyi hangból, milyen ritmusokból és harmóniákból épült.
Máskülönben ez a mű egy klasszikus zenei "megasláger", azért csodálkoztam, hogy eddig még nem ösmérted.
Üdv!
süti beállítások módosítása