Éppen ilyesmire volt szükségem, hogy a helyes irányba tereljem a gondolataimat - egy
harmadik sorból végignézett színházi előadásra.
Peter Shaffer: Amadeus
Rendezte: Tordy Géza
Kikapcsolt, elgondolkodtatott (jó párosítás). Több mély mondat volt benne - sajnos
csak a bejegyzés címében szereplőt jegyeztem meg -, és két nagyon jól komponált kép is.
Az egyikben Mozart áll az ablak egyik oldalán, míg Salieri a másikon, Mozart látomá-
sának öltözve, a másik a temetőt megjelenítő háttérvászon. Utóbbi fehér, rajta
fekete keresztek, sírkövek; egyik oldalon, a háttében a Golgota három keresztjével,
miközben Mozart Requiemje szólt...
Sok zene hangzott el az előadás folyamán, tökéletes hangminőségben. A főhős (esetünkben Salieri) csaknem valamennyit kommentálta, elmondta, milyen érzéseket kelt benne az éppen szóló muzsika.
A darab (kitalált) története arról szól, hogy Salieri, II. József udvari karnagya szakmai féltékenységből hogyan teszi intrikákkal és befolyásával földönfutóvá, életében szakmailag lehetetlenné Mozartot, hogyan küzd Isten ellen.
Nagyon közelről láttam a színészeket. "Mozart" két -ba/-be-je -ban/-ben helyett
fájt, egyébként rendben vol, kétszer pedig kijött az első sor elé (karnyújtásnyira tőlem) vezényelni. A címszerepet játszó Cservenák Miklós egyrészt zseniális volt, másrészt
a szó végi mássalhangzókat olykor túlzottan megnyomta. Gondolom, ez utóbbi azért
kell, hogy egy ekkora színházterem hátsó részein is érthetőek legyenek szavai.
Jó darab, jó előadás. Bár idomításnak tartom a színjátszást, kalapot emelek az
ennyire profi estek előtt.
"A színház élni segít!"
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.