HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2010.11.12. 08:05 Krap

manhattan

 

manhattan

Nap
      nem gyógyíthatja be
       ezt a meggyötört földet
A napfény
             képtelen
                   rávenni ezeket az épületeket,
                                       hogy az utcán ugráljanak
                       Csupán csak
villanó csíkként
                  emelkednek ki
a hideg városból
...az épületek pusztán visszaverik
a nap számtalan színét
                               de nem nőnek annak melegétől.
Szegények.

/Suzanne Vega 15 évesen készített írása/

A tartalma is remek, de a "verset" elforgatva Manhattan látképét kapjuk (az akkor
létező ikertornyokkal).
A könyvében (The Passionate Eye) 9 éves (!) korától vannak versek, dalszövegek,
írások. Tiszta Hemingway a hölgy. Mindennapi dolgokat ír le, nem mindennapi módon.
"És hogy' beszél angolul!!!"

Szólj hozzá!


2010.11.11. 08:07 Krap

Gitáros etalonok

Satriani koncertje alatt - a sűrűbb részek első 4-5 perce után - azon gondolkodtam,
hogy mely gitárosok játékát szeretem leginkább.

- Talán legelöl a sorban, ott van Dave Mustaine. A Megadeth mindenese. Kirúgták a
Metallica-ból, majd dacból egy olyan zenekart hozott össze, amely a mai napig a
technikás thrash metal egyik legjobbja. Ritmusgitározása vitathatatlanul ott van az
elitben, de nekem a "gyomorból" nyomott szólói is tetszenek.

- Gyakorlatilag a Megadeth- ben megfordult összes szólógitáros káprázatosan jó volt,
mindegyikük a kedvencem. Marty Friedman azonban (nálam) kiemelkedik közülük.
A Tornado Of Souls szólójánál nekem jobban tetszőt még nem hallottam.
https://www.youtube.com/watch?v=k51HR-6Js5w (1:03-nál kezdődik a CSODA)

 - A fiatalon elhunyt Chuck Schuldiner játékát is ámulattal hallgattam. A zenekaráról
(Death) elnevezett (??ez igaz így??) stílus megalkotásával is bevonult volna a zene
nagy könyvébe, de a játéka is egyéni volt. Amit James Murphy-vel (szintén nem
gyenge versenyző) leműveltek az 1990-es Spiritual Healing albumon szólók
és riffelés címszó alatt, az nem egyszerű. Jellegzetes STÍLUSa volt, amit
nagyon szerettem.
A hörgésre allergiások (és mimózák) csak 4:10-től hallgasák:
https://www.youtube.com/watch?v=zguCFjHyVeM
Itt ugyanez a dal halható spanyolos levezetés nélkül, élőben:
https://www.youtube.com/watch?v=i38m-xGX7io
Szinte fáj látnom, tudván, hogy 34 évesen halt meg, agydaganat következtében, azért,
mert a 70 000 dolláros (!!!) első műtéteket követően már nem volt pénz a
kezelésére, mikor arra ismét szükség volt. Pedig a zenész társadalom is megmozdult az érdekében. Ez nem a zenéhez tartozik, de erre felé halad az oszágunk, nem árt, ha tudtok róla, mi vár ránk.

- Slash: őstehetség. Pont. Árad a ZENE az ujjaiból.

- Valamilyen rejtélyes okból Olga, a Toy Dolls énekese/gitárosa is az általam
leginkább elismert gitárosok között van. Életvidám, ötletesen ritmusozik és
nagyon vadul szólózik is. A hangja pedig mindent visz!!! :)
https://www.youtube.com/watch?v=bhNSvjIGKvA
Egyetlen gitárosként énekelni is egy ilyen gyors trióban... Tud. És azok a szövegek!:)

- Nem is annyira a technikája miatt, hanem az intenzív jelenléte és a hangulatos
szólói miatt régebben (mikor a dalok elején elkezdett egy tiszta dallamot játszani,
és a dalt gyakorlatilag végigszólózta) Greg Mackintosh (Paradise Lost) is beverekedte
magát a kedvenceim közé. Egyetlen balkezesként.
https://www.youtube.com/watch?v=fDlIZfz-YY0
Az As I Die nyitó (egyben fő) riffje pedig top 10-ben van nálam:
https://www.youtube.com/watch?v=8Km4sSsCH4c

- Mivel fiatalságom egybeesett a heavy metal hőskorával, az olyan klasszikus párosokat
is meg kell említenem, mint Tipton-Downing (Judas Priest), vagy Murray-Smith
(Iron Maiden). Dave Murray stílusa különösen közel áll hozzám.

- Rimusgitárosok közül Mustaine-en (és Chuck-on) kívül Scott 'Not' Ian (Anthrax)
és Mille (Kreator) játékát hallgatom a legszívesebben.

- Telejsen más stílust említve Suzanne Vega is ide sorolandó. Vele kellett volna kezdenem, hiszen Ő az egyetlen hölgy a listán. Stílusos, HITELES.
Engem nagyon megérint a játéka.
https://www.youtube.com/watch?v=32wzah2nmHY

Kit felejtettem ki?
Most, hogy végignézek a listán, meg kell állapítanom, hogy rendesen régisulis vagyok. :)

Szólj hozzá!


2010.11.10. 08:01 Krap

létezik

Bár minden egész eltörött
Létezik igaz és örök
De jól vigyázz, ha gondolsz rá
Az ördög rögtön felröhög
/Ákos/

Szólj hozzá!


2010.11.09. 14:30 Krap

Joe Satriani, Papp László Budapest Sportaréna

A (jégkorong) pálya közepén (nem az egyik kapunál, a végében, mint Ozzynál) felállított
színpad azt jelentette, hogy a csarnok fele lefüggönyözve, üresen állt, azaz eleve
csak szellős félházra terveztek a szervezők.
HÁLA A JÓ ÉGNEK, ez azt is jelentette, hogy az általam gyűlölt "közel álló" helyek
sem léteztek - mindenki onnan nézte a koncertet a küzdőtéren, ahonnan akarta.
Szerencsére most álló jegyet kaptam "a pénzemért".
Túl nagy tömeg sem volt, így Joe mestertől kb. 15 méterre, kissé oldalt
választottam egy olyan helyet, ahonnan jól láttam a kezeit.
Az előzenekar egy trió volt Los Angelesbõl (név??). Harminc perces műsorukba egy
dobszóló is belefért (!!), a frontember pedig végig boundok (érintő) nélküli (fretless)
szólógitárokon játszott!!!! Sok értelmét nem láttam, de nagyon vártam a hamis,
elcsúszott hangokat. Nem jöttek.
Basszusgitárban már többször láttam ilyet, szólógitárban soha. Nem kis teljesítmény
játszani egy teljesen sima nyakon! Hallgatható, jó zene volt, de semmi különös.
     Satriani mester (másod)percre kerek két órát játszott a ráadások előtt.
Az első néhány dal esetén még volt gond az arányokkal, pl. a nyitó néhány
akkordot leszámítva a basszus elvitte a Flying In A Blue Dream hangulatos akusztikus
kíséretét. (Itt, egy másik koncerten bezzeg hallani:
https://www.youtube.com/watch?v=AOsgv_X_cV8)
A koncert első harmada után aztán a "veszett jó" kategóriába esett a hangzás, az utolsó harmadra pedig a "gyönyörű, hibátlan" jelzõk illettek rá. A hangerő végig rendben volt.
A lemezismertetőmben említett és egyáltalán nem hiányolt tekerésből élőben
rendesen kijutott. Mivel nem vagyok nagy Stariani rajongó, helyenként számomra túl
sok volt a - vitathatatlanul ultra precíz és technikás - szólókból. Hősünk
igyekezett szellősebb dalokat is becsempészni a műsorba, így olyan 6-8 dal a
dallamaival is egyből kedvencem lett, nem csak a szólói miatt.
Amikor azonban 3-4, egy-egy merő szóló orgiából álló dal követte egymást,
akkor már-már unatkoztam.
Billentyűs, basszer, dobos és ritmusgitáros kísérte Satrianit. A dobos (Jeff
Campitelli
) játéka különösen tetszett, a billentyűs is nagyon jó dolgokat
játszott - bár néha eltűntek a témái a háttérben -, a gitáros túl szerényen
hozta a másodhegedűs szerepét, a basszer (I love Budapest pólóban a ráadásban)
showman-kedett, a témási átlagosan jók voltak.
Másfél óra elteltéval volt egy kis hullámvölgyem ("sok lesz ebbõl"), de mindent összevetve nagyon tetszett az egész előadás.
A ráadás egy merő népünnepély volt. A feelingesebb dalok varázsütésre meghozták a hangulatot is, megmozdult az addig csak ámuldozó közönség.
A Summer Song itt megtekinthetõ tegnap estéről:
https://www.youtube.com/watch?v=REh9bOf3UxA
Sokkal jobban tetszett, mint Ozzy, talán a Metallicat is verte nálam.
Nagy élmény olyan koncerteket látni, melyek annyira nem érdekelnek, hogy
pénzt adjak értük, de a maguk nemében szenzációsak.
Satriani nem csak a maga nemében az, hanem az egyik legtechnikáabb gitáros.
Nem véletlenül legenda.

u.i.: A Coldplay perelgetése közben azért nem ártott volna meghallgatni az 1993-as Show című (The) Cure album nyitózenéjét (Tape), mert hogy', hogy nem, kísértetiesen hasonlít (üveghangok, minden) a Joe bácsi Wind In The Trees dalában végig jelen lévő témára az új lemezen. Élőben még jobban kiáltott a tény!
Mert azt, hogy már hallotta, nem is merem feltételezni. :)

2 komment


2010.11.08. 08:05 Krap

Szólj hozzá!


süti beállítások módosítása