Jajj, de ki nem állhatom őket.
Ilyenkor pláne nem nézek TV-t.
Ma azért beleszaladtam (többedszer) az Álom luxuskivitelben-be. Egyszerű, jó kis film,
szeretem. Jó látni az 1961-es utcaképeket, és persze Audrey Hepburn is jót játszik
benne. A macskákat ki nem állhatom, de amikor először láttam a filmet, hatott a vége
rendesen. (Hülye szerelmes filmek! :)
Most az a rész tetszett (csapott meg), amikor a csóka kiszáll a taxiból és kiosztja a
csajt. A gagyi (de Tiffany-nál gravírozott) gyűrű odadobása, és az esős jelenet most
már nem hatott meg, így a ZSENIÁLIS dalra (Moonriver) tudtam koncentrálni.
Ahogy' a zaklatott zongorás verzióból a vonós átkötéssel végül kiteljesedik... ÁÁÁÁ.
Gyönyürű!!!
https://www.youtube.com/watch?v=BOIZ3RSU1MM
És ráadásul nincs köze a filmnek a Karácsonyhoz.
Lesz valamelyik adón az Igazából szerelem (Love Actually) is. Az nézhető! Jól be van
kavarba benne a ki-kicsoda, ki kivel van kapcsolatban. Nem túl nyálas film. tetszik.
Főleg a végén a Claudia Schiffer-es poén.
Meghitt, szép karácsonyt kívánok mindenkinek!
2010.12.23. 08:05 Krap
Karácsonyi filmek
Szólj hozzá!
2010.12.21. 08:07 Krap
Közlekedés
A múlt csütörtökön akkora volt a szállópor koncentrátum kis városom levegőjében,
hogy a forgalom mérséklése érdekében három napig forgalmival lehetett "tömegközlekedni".
Kihasználtam.
És el is gondolkodtam ennek kapcsán sok dologról.
Amíg nem robbant le a város (működtek a nagy gyárak a városban), remekül szervezett
tömegközlekedés jellemezte. Ez mostanra annyira leromlott, hogy a nagy néha felbukkanó
buszok vagy zsúfoltak, vagy üresek.
A villamos az más téma, az szinte mindig zsúfolt/jól kihasznát - nézőpont kérdése.
A vonalak itt is megfogyatkoztak - gyermekkoromban még négy vonal volt, most csak
kettő -, de ez indokolt.
A buszközlekedés viszont egy vicc. Ezt az emberek le is reagálják, gyakorlatilag
csak az jár busszal, akinek sem gépkocsija, sem kerékpárja nincs.
Kb. öt éve max. egy jegyet vettem félévente, azzal "jártam" addig, míg ellenőrt nem
láttam. (Ez nem volt olyan egyszerű, lévén csak az első ajtón lehet felszállni, ahol
a sofőr ellenőrzi a jegyet/bérletet, de a rutin sokmindent megold.) A "járás" max. havi két utazást jelentett.
1-2 éve aztán már jegyet sem vettem, hanem elkerültem a tömegközlekedést.
Most kíváncsian teszteltem a rendszert.
A villamos rendben van. Most újítják fel a nyomvonalat. Ha pénz is lesz új járgányokra, évekig meg lesz oldva ez a környezetbarát közlekedési mód.
A buszok? Jajj.
Ritkán járnak, zsúfoltak, lassúak.
Amin igazán elgondolkodtam, az az, hogy mit lehetne tenni, hogy ne úgy
gondolkodjanak az emberek, mint én, hogy "6100Ft a bérlet? Az 17 liter benzin,
azzal eljárok kb. 250 km-t a kocsival, kényelmesebben, gyorsabban, úgyhogy tojok
a tömegközlekedésre".
Aki villamos vonalán lakik és dolgozik (vagy átszállás nélkül eljut busszal a
munkahelyére), az 3100 Ft-ért megoldhatja a havi közlekedést. Szerencsés.
Én nyáron bicajozom, télen sétálok, kocsikázom, de ha ismét a városban dolgoznék,
komoly dilemmában lennék, hogy hogyan oldjam meg a be- és haza jutást.
A megoldás arra a probélémára (mert szerintem ez probléma), hogy csak a diákok és
az idősek (hatvanvalahány fölött ingyen) "tömegközlekednek", szerintem az lenne,
hogy a villamosbérlet árát jelképesen megemelve (mondjuk 3500Ft-ra) egyetlen,
szabadon választott buszvonalon is lehetne a bérlettel utazni.
A buszbérlet árán pedig elgondolkodnék az illetékesek helyében, hogy lehet-e
csökkenteni.
Másik, ami eszembe jutott, az az, hogy a súlyadó (vagy hogy' hívják) minimális
emelésével egy tetszőleges vonalra INGYEN adnék - mondjuk féléves - bérletet
a helyi kocsi tulajdonosoknak. Úgyis a semmiért fizetjük, és a közlekedési vállalatot is a város üzemelteti.
Ilyesmiken gondolkodtam.
Mert ami az elmúlt (10?) években a városban zajlott, az a tömegközlekedés leépítése.
És akkor a nem létező kerékpárutakról (és általánosságban az utak burkolatának
minőségéről) egy szót sem szóltam.
Majdnem húsz évig folymatosan vettem bérletet, de egyszerűen elüldözött ez a
rendszer a közlekedési vállalat "szolgáltatásaitól".