HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2011.01.14. 08:04 Krap

Mendelssohn, Dvorák, Brahms

Nem a szokott napon volt a hangverseny. Ilyenkor általában vendégzenekarok,
énekkarok, -művészek lépnek fel. Tartottam tőle, hogy idei első hangversenyemen
nem kedvenc Szimpatikuasim játszanak majd.
Ennél jobban le sem lehetett volna osztani!!! Kedven Szimpatikus zenekarom
és Perényi Miklós (bácsi) közösen léptek föl! Fincsi.
Mendelsson: Hebridák - nyitány (OP 26): NAGYON jó, érzelemgazdag, a tengert
(persze, hogy Skóciánál) pepecül leíró zenemű. Szívesen meghallgattam volna
végig, nem csak a nyitányt.
Nem hittem, hogy minden szépségével is csak egy átlagos bevezető lesz
Dvorák: H-moll Csellóversenyéhez (OP.104), de igaz.
A csellóverseny, főleg az első tétel gyönyörű, felemelő, mondjuk ki: megindító!
Nem is próbálom szavakkal leírni. Csoda!
Kedvenc komolyzenészem, a már ezen a blogon is méltatott Perényi Miklós most
is elvarázsolt. Egész lénye, megjelenése, zeneisége csodálatos. Játékáról nem is szólva!
Nem csak én kedvelhetem, mert áradt felé a szeretet a nézőtérről. Alig akartuk
leengedni. Egy rövid ráadást is játszott, teljesen egyedül.
Használjunk kis szavakat: fantasztikus zenei élmény volt!
Brahms: I. Szimfónia: semmi különös. Nem rossz, de nincs is benne semmi extra.
Nem igazán tetszett. A negyedik tételben van egy jó rész, ahol pengetnek a
vonósok. Kb. ennyi, ami megmaradt. Illetve az, hogy a szerző megdolgoztatta
kedvenc (ütős) szólamvezetőmet. Főleg a nyitó (primitív) egyeket lehetett
nehéz minden külső jel nélkül pontosan kiütni.
Jajj, de szeretem Perényi Miklós (bácsi) hangversenyeit!
Isten éltesse még nagyon-nagyon sokáig!

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr352582237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tizenkéthúr 2011.01.14. 08:31:52

Helyesen: Hebridák.
Üdv!

B.Biga 2011.01.15. 15:42:16

Nekem is feltűnt, de én inkább földrajzból vagyok jó, nem komolyzenéből! :)
Aki meg csak tak jelre tudja tartani az ütemet, az inkább ne menjen zenésznek(dobosnak, stb.)!

Krap 2011.01.15. 16:00:59

Hebridák: javítva. Köszönöm. (Fáradtan írtam.)
Tak(t) jel: egyrészt én sem szeretem, másrészt - azt monják - stúdióban azért nem árt, ha néha eltalálja a zenész.
Kedvenc szólamvezetőm természetesen tudja tartani az ütemet, hiszen Ő diktálja! :)

Herb · http://herb.vorbis.hu 2011.01.15. 19:05:35

A szólamvezetőd robot, beépített 'tak' jellel, de akár a 'tik' is benne foglaltatik, szerintem. ;)

tizenkéthúr 2011.01.16. 18:45:14

"Főleg a nyitó (primitív) egyeket lehetett
nehéz minden külső jel nélkül pontosan kiütni."

Ezek szerint karmester nélkül játszott a zenekar??
Üdv!

Krap 2011.01.16. 19:20:45

Nem képzeled, hogy egy igazi szólamvezető (pláne az ütős!) hagyja, hogy bárki bemutogasson Neki? :)

tizenkéthúr 2011.01.16. 21:36:17

Ezt inkább tőle kérdezd majd meg!
;)
süti beállítások módosítása