HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2011.04.21. 08:03 Krap

The Phantom Menace

Ezer éve megvettem a Star Wars első három könyvét egy kötetben angolul (ajh,
stockholmi könyvesbolt), pár év alatt át is rágtam magam a klasszikus hármason.
Pár éve - azt hiszem, az USA-ból - megvettem egy ismerősöm segítségével az
utóbb moziba került három könyvet (The Prequel Trilogy), szintén egy kötetben.
A tervem az, hogy idén mindhármat elolvasom. Az elsővel szintidőn belül végeztem.
Kellemes meglepetés, hogy noha az eredeti három részt olvastam előtte magyarul és
"moziban" is mindegyiket legalább ötször láttam, az újakat pedig szinkronosan még
nem néztem (nem is tervezem), mégis sokkal-sokkal gyorsabban haladtam most. A sok évnyi gyakorlás beérett.
A filmben csak említett első "fogat"versenynél indul a könyv, de az igazi plusz a
filmekhez képest az, hogy van benne egy rész, amikor Anakin elmegy a jawakhoz
venni ezt-azt, és "hazafelé" megment egy szikla alá szorult taszkentet (buckalakót). NAGYON jó rész, ahogy a segíthetnék erősebb benne, mint a közöny vagy a félelem. "Cserébe" a buckalakók sem belezik ki :) őt, és ki sem rabolják, mikor rátalálnak az addigra jobban lévő társukra.
A könyvben (már ebben az elsőben is) nagyon jól le van írva, hogy miért és mekkora
veszély (is egyben)a srác. Teljesen logikus lesz az átmenet a segítőkész, mindig jót akaró kisfiútól addig, hogy lemészárol egy teljes buckalakó falut.
De oda majd csak év végére érek.
Párat idézek majd a könyvből, mert pl. Yoda szinkronnal vissza nem adható, egyszerre régies és bölcs beszédstílusa ide kívánkozik.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr572843482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása