HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2007.06.16. 17:07 Krap

Therion, Miskolc, rehealsal/főpróba

Avagy Therion szakmai napok.
Éjjel 2-ig a Borfesztiválon voltam sok ismerőssel és odakeveredett
egy mexikói tag, aki a Therionnak a színpadon kívüli dolgait filmezi.
Hajnalban (10 ora :) nagy nehezen felébredtem és irány a Jégcsarnok, a főpróba,
ahová 2 kórista ismerős csempészett volna be, de gyakorlatilag bárki bemehetett.(!!!)
3 órában a teljes műsort eljátszották.
Az élő zene, az élő zene; de az olyan élő zene, ahol egy metal zenekar 4 operaénekessel,egy kb. 60 tagú kórussal és kb. 30 komolyzenésszel játszik... !!!
Az elején a gitárok halkak, a cintányérok hangosak, a többi jól szólt.
A végére egészen rendbejöttek az arányok és a hangerő is jó volt.
Határozottan nem rossz a csarnok akusztikája.
Este 2000-en leszünk, de kb. 50-en most is voltunk.
A hangosításról szóltam- csoda, hogy ilyen jól megoldották.
Gyakran kihallani a tak-jelet, de ennyi a hiba, nem több.
A "banda" kábeleket használ, nem rádiós dolgokat ! A dobos egy minimál Tama cuccon
játszik, de nem az szól, hanem mellette van egy ketyere, melyen Ő állítja be a
dob hangzását. Maga a dobcucc nem is nagyon ad ki hangot. A lábdobon most
elgondolkodtam, hogy' mehet, mert ott rezeg a bőr rendesen.
A koncert első fele klasszikus művekből áll. LESZ WAGNER RIENZIje !!!!!!
A nyitányba ezer éve egy karmesterversenyen szerettem bele és már a bemelegítés
során játszott belőle dallamot egy fúvós (kürt ?). Ott már reméltem és nem hiába !
A fagott (oboa ?) szól talán a legjobban az egészből.
Szóval : első rész : klasszikus opera dolgok. Hoztak egy énekes hölgyet, Hozzá
csatlakozott V. Molnár Judit, városunk üdvöskéje. Ahhoz képest, hogy elsőre nem
is mondott igent a felkérésre (csak, miután -mint én- utánajárt a zenekar zenéjének),
a főpróba után a rajongók között szerezte be az együttes tagjainak aláírásait.
Judit egy jó nő (fiatal, vékony, jó alakú) és szuper operaénekes hangja van.
Remek kettőst alkot a külföldi hölggyel. A 2 férfi énekes nem nyűgözött le, de jók.
Minden a dobos által adott tak jelre indul, erre vezényel a karmester, ezt (is) hallják
fülesben az énekesek és a komolyzenészek is. Mókás volt rövidnadrágban látni a
Miskolci Szimpatikusokból ismert hölgyek közül néhányat ! Még szólamvezetőt is !
A koncertre a kórusnak fekete viselet van előírva.
A dobos bal lába nem sok mindent csinál - gondoltam az első részben, de aztán
a saját dalokból álló második rész alatt már bizonyított.
Nagyon rendben van a tag, tetszik a játéka. A színpad szélén van a dobcucc,
kb 45 fokban befordítva, plexivel leválasztva a többiektől.
Néhány ismerősöm autogramokra vadászott, így én is ott maradtam fotózni,
illetve bátorítani őket, mert némelyik alig mert odamenni az izgatottságtól.
Vicces volt látni (tiniként én is ilyen voltam), mert már nem hiszem, hogy
bármilyen híresség ki tudná belőlem hozni a zavarban lévő rajongót.
A dobossal és a gitárossal még beszéltem is. A tag 2 TOTÁL egyforma Ibanezt vitt
színpadra (még a színük is) és mást nem.
Ez nagyon tetszett, de nem láttam benne értelmet !
Kérdeztem utána, hogy ebben mi a logika. Kiderült : homogén hangzást akar,
nem akarja vegyíteni a gitárok hangszíneit (jogos !). Az egyik gitár normál
hangolású, a másik Cisz-re (ha jól értettem) van hangolva, azaz MINDEN másfél
hanggal mélyebben van. Na, több sem kellett mérnök agyamnak : "mi van, ha
valamelyikkel történik valami ? Nincs tartalék hangszered ?"
"Hátul van pár. Kevesebb, mint turnén, úgyhogy remélem, hogy minden rendben lesz."
Sajna közös képeink nem igazán sikerültek - nem én készítettem őket. :(
Az egész csapat jámbor, csendes, szerény, kedves, közvetlen.
Nagyon fáradt vagyok, de várom az esti koncertet. Jó lesz. 


4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr1399874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kokas 2007.06.18. 13:04:13

Nem tudtam, hogy a főpróba nyilvános, ha tudom, már korábban ott vagyok Miskolcon... Hihetetlen jó koncert volt, talán csak Csehországban Masters Of Rockon találkooztam ilyen pontos kezdéssel és ilyen jó kihangosítással. Az összes magyar (könnyűzenei) fesztivált lepipálták a szervezők. A zene meg… Hallani kellett ott helyben, elmondani nem lehet. Köszi a beszámolóét!

Krap 2007.06.18. 14:11:00

Az , hogy nyilvános volt, az túlzás. Eleve nem volt publikálva sem. Az volt a helyzet, hogy akkor még a kórusnak sem volt pass-a, így nem tudták (ha akarták volna sem) ellenőrizni, hogy ki megy be. A próba vége előtt már talán nem lehetett bejönni, de előtte és az első 1-2 órában simán nyitva volt a terem. A zenészeket sem zavarta. Nem szóltak, hogy fotóztam, a szünetekben és a próba után lehetett velük beszélgetni...

Richard Bona · http://www.valhalla.hq.hu 2007.06.19. 11:22:43

Nagyon jó volt a koncert,minden pillanatát élveztem!
Ez azért is furcsa,mert évek óta nem szeretem a Metal zenekarokat,viszont nagyzenekarral tuningolva nagyon ott volt...
süti beállítások módosítása