HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2008.02.26. 07:43 Krap

Enya videó

Egy 2001-es klip gyűjteményt néztem, hallgattam.
Van orra és a szemöldökével is eltelt vagy 20 év, mire kezdett valamit,
egyébként egészen szép. 2 évig a Clannad tagja volt (ezt el is felejtettem).
Gaelic (ír/kelta, ilyesmi) nyelvet fő nyelvként beszélő táján nőtt föl Írországnak.
(Észak-Nyugat Írország, Donegal megye.)
Az az anyanyelve az ott élőknek, angolul csak tanulnak !
Nagyon tetszik, hogy ilyen van !! Egyszer elsöröznék Vele ott.
Csodaszép angolt beszél egyébként (ha akar :)). Tradicionális, de nem ódon.
Élmény hallgatni ! 'require a choir'-ezt is mondták a riportban. Ejtsd ki ! :)
2 segítővel rakja össze az albumait.
Nagyon szerettem sokáig a zenéjét, de a legutóbbi albuma leverte nálam a biztosítékot.
Alibinek, gyengének, önismétlőnek tartom. Olyan ez, mint Zorán : hallgatja az ember,
hogy de jó, de szép, de amikor rájön, hogy a dalai fele (túlzok?) feldolgozás, amit
nyugodtan nevezhetünk lopásnak, plusz látja, hogy a gitározása is eléggé..., na
mindegy, akkor ott megtörik valami, ami nem jön vissza.
Enya is így járt nálam. Régen is gondolkodtam rajta, hogy ha én sem csinálnék mást
2-4 évig (nem turnézik, nem koncertezik), akkor vajon össze tudnék-e rakni
egy Enya albumot. Talán jobb is, hogy nem volt még szinti a kezemben... :)
Karácsonykor reklámozták egy Enya album gitárra átírt kottáját. Gondolkodtam
a megvételén, de arra jutottam, hogy ha arra lusta vagyok, hogy fülre leszedjem a
minimalista énekdallamait gitárra, akkor nyilván a kottával sem fogok molyolni.
A videói nem rosszak.
Jó kapu a kelta, ír zenére, akár a komolyzenére is, de azért elszállni nem szabad Tőle!
Akinek ez a csúcs, az menjen ki a Sziget nulladik napján az Iron Maidenre és rájön,
hogy Enya összes kreativitása kb. a dobos jobb lábával van egy szinten. Nicko rulez!
És persze Loreena McKennitt is sokkal jobb nála. Nálam.
Amúgy nem rossz. Ezt tudja, ezt csinálja és egészen egyéni.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr42354727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-edződ 2008.02.28. 10:07:50

"a dalai fele (túlzok?) feldolgozás,"

Igen, ez rendkívül erős túlzás.
Küldtem már erről neked kimutatást százalékos feldolgozásban.
Talán már elfelejtetted???

"amit nyugodtan nevezhetünk lopásnak, plusz látja, hogy a gitározása is eléggé..., na"

A feldolgozás nem lopás, a gitározásról pedig annyit, hogy ezerszer primítívebb banda zenéjét is Istenítetted már konkrétan nekem.
Talán itt is...

Nem kell szertned Zoránt, de ez az indoklás nem állja meg a helyét.

Üdv.

Krap 2008.02.28. 13:27:41

Mecsoda élet van itt ! Azért Zoránt ne hasonlítsuk a Pistolshoz, vagy a The Exploited-hoz !!! Ők stílusalapító hősök
: ), míg Zoránt, ugye mindenki hallja, mit csinál. Nem törtem pálcát felette, csak majdnem. Ha nem tünteti fel, nem reklámozza, ki a szerző és 5-10 évvel később hallok egy ősi dalt, ami "Zorán angolul", akkor az nálam lopás. Bocs' !

Herb · http://herb.vorbis.hu 2008.02.29. 01:12:08

Na igen, Zorán legenda, a többi emlegetett meg csak nagyon szűk körökben. :o)
süti beállítások módosítása