HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2008.10.24. 07:02 Krap

The real Kathmandu

Ma reggel azt tettem, amit talan a leginkabb szeretek kulfoldon: elindultam vaktaban a varosban es neztem, ateltem a lukteteset. Ideerkezesunkkor vegigjartuk a turista latvanyossagokat (palotak, buddhista temak, halottegetes a folyo partjan..), most viszont egyedul maradtam (a tobbiek raftingolnak, elefanton lovagolnak - ezek engem nem erdekelnek - vagy me`g a hegyekben vannak nehany napot, a belga lany pedig ma repul vissza ide a hegyekbol) es nekiindultam a "belvarosi" ""shopokkal"" ellentetes iranynak. HU, de tetszett, amit lattam !!! A kozlekedes katasztrofalis. Jobb-kormanyos a rendszer, de auto alig van, motoros annal tobb es noha kb. harmada a forgalom a Thaifoldon tapasztaltnak, egyaltalan nem erzem magam biztonsagban. Szabalyok gyakorlatilag nincseken (ugy, ahogy balra tartanak es dudalnak, ha helyzet van (azaz mindig), de ennyi). Aszfaltozas alig, jarda semmi, gyalogos atkelo ??? Az mi ??!!! Szoval figyelek rendesen. Utcan nem merek enni (nincs palinkam), pedig Thaifoldon ebbol sportot csinaltunk tavaly. Ma vegre lattam iskolaba meno gyerekeket ! Sokat. Szegeny, piszkoska, de karbantartott iskolai formaruhak... nagyon jol mutatnak benne a kicsik. Az orszag nagyon szegeny, az egyik legszegenyebb a vilagon, de az emberek egyszeruek, becsuletesek, egyenesek. Elnek, ahogy` tudnak. Csak egyenesen mentem, de majdnem eltevedtem egy nagy teren, amolyan piacszerusegen. Lattam zacskos tejet !! Mar majdnem vettem, amikor lattam rajta a feliratot angolul: 24 oran belul fogyassza el, forralas utan hutve tarolja. Nem vettem. Lattam az elso olyan arucikket, melyen gyarilag rajta volt az ara !!! Az uveges zold chilly volt az. Olyan eros, hogy mego"rulsz egy kaveskanalnyitol :) es 55 rupiaert (110 Ft) adnak egy ketchupos uvegnyit. Izlik, veszek. Vettem aszalt, cukrozott kokuszt is. Ihato verzioban, nyersen sajnos nem aruljak, pedig az gyengem. A Snickers itt mar csak 50 rupia (100 Ft), a hegyekben 100-200 `ropi` volt. Itt, a fovarosban igencsak megfizethetoek az arak. Egy vacsora, 6,5 dl sorrel kijon 600 Ft-bol. Vissza az utcara: piszok, por van, de ez valahogy` termeszetes, nem taszito. Kevesebb kutya van az utcakon, mint Thaifoldon, de tobb tehen (!). A nyers hus (!!) utcan arusitasa mindennapos, ma lattam hal arust is egy haz aljaban, fozocskezo hely is akad boven, de nem annyi, mint a thaioknal, akik gyakorlatilag az utcan eltek. Ma nagy portrefotozast tervezek, mert nagyon erdekes es fotogen arcok alkotjak a varost. Meg tudom erteni, ha valaki beleszeret Azsiaba. Mindket orszag kulturaja nagyon tetszik nekem is, melyekben eddig jartam. 2 het utan vegre naponta olvasok angol nyelvu helyi ujsagokat (a foci miatt foleg), az jol esik. Most eppen a szobamra varok, a szomszedos hotelbol most terek vissza az "igaziba", de meg nem hagytak el a leendo szobamat. Aztan mosok keveset (tilos, de nem erdekel, mert KELL), majd irany a varos ismet. Ja: van egy pekseg, ahol este 8 utan felaron kaphatok a peksutik es 25% kedvezmennyel a tortak. Ez nem jelent semmit, mert 80 Ft helyett 40-ert kaphato egy-egy finomsag, tehat nyugatiaknak nem/sem oszt-szoroz, de ott tok jo kis tarsasag szokott osszegyulni jo fej turistakbol. Ja: a kedvencem a "pipti", itt is megvan. Gyakorlatilag minden szam helyett ezt mondjak, melynek a 20-hoz, 30-hoz, 50-hez (ebbol ered ! :), vagy a 15-hoz koze van. Ez egy ideig idegesito, egy ido utan mar szorakoztato. A "Pisti Pa`!", vagy "Pisti ba` " nalam mar siman mukodik 55-kent es megertik !!! :) Legyetek jok !!

Wilson: w, mint wortex, vagy Willie ? 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr29729315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wilson 2008.10.24. 20:49:39

mint WASAS!!!! :)))
süti beállítások módosítása