HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2008.05.16. 09:18 Krap

After Crying : A világ végén

Ne rohanj tovább, ez a valóság
Kusza lelked itt leli nyugalmát
Hiszen itt az ég ugyanolyan kék
Sose hitted el, hogy e világ szép

Szíved oly kemény, csupa kiáltás
Sose élted át: te vagy a képmás
Te se hitted el, hogy a vízen jár
Sose tetted azt, amit akartál
Ne rohanj tovább
Ne rohanj tovább
Ne rohanj tovább

Szanaszét gurult ezer igazság
Evolúció pora tapad rád
Örökélet int, de te nem érsz rá
Pedig érdekelt, hol a Mennyország
Ne rohanj tovább
Ne rohanj tovább
Ne rohanj tovább

Kicsi földön élsz, csupa komolyság
De a végtelen sose figyelt rád
Ideérve elfog a szorongás
Ugyanott csücsülsz, csak a világ más
Ne rohanj tovább
Ne rohanj tovább
Ne rohanj tovább

Szólj hozzá!


2008.05.15. 07:42 Krap

After Crying, a koncert

Kezd összeállni bennem a kép az After Cryingról. Jönnek a gondolatok.
A koncert hibátlan volt. Teljesen rá voltam hangolódva. 2 óra tiszta ZENE.
Nagy élmény volt, még a tegnapi próba után is.
Ha a teljes padlót 100%-nak veszem, amit mondjuk az első Dream Theater
fellépés, vagy a Rienzi nyitánya élőben okoz az emberben, és mondjuk
85% a sokadik Dream koncert, akkor az After Crying (és persze
kedvenc Szimpatikus zenekarom) egy 80-85%-ot hozott.
Ez nagyon magas szint és élvezeti érték nálam.
A gagyi (bocsánat !) gitár-soundot (hangzást) leszámítva és azt, hogy
olykor (tényleg csak néha) a rézfúvósok+erősített zenekar letarolta a
vonósokat, NEM VOLT GYENGE PONT.
Ja, de: a próbán is küzdöttek a tranzisztoros fényerőszabályzó okozta
indukált zajjal. Nos, az első rész alatt nagyon erősen jelen volt-
minha egy erősítő zúgott volna üresen járva.
És akkor megpróbálok nem ömlengeni: minimum ITT kellene tartania a klasszikus
zenének/zeneszerzésnek mostanra (a 21. században még mindig ott van az elitben
és sablonként szolgál a 18. közepén már kitalált stílus, hangszerelés, dallamvilág).
Tökéletes összeolvadása volt ez az este a klasszikus-, a könnyű-, a (soft)rockzenének,
a jazznek. Kb. ilyen sorrendben. Hangszereiken nem kimondottan virtuózak az After C.
tagjai, de komponálni, hangszerelni nagyon tudnak. Annyira, mint kevesen.
Mondjuk ennek "kicsit" ellentmond, hogy jobb kézzel trombitaszólót, ballal pedig
zongoraszólót játszani egy zenész által, egyszerre most láttam/hallottam először.
A basszer/agy játszott csellón is (ez még belefér) és egy tételben (mély)hegedűt
ragadott és csellóként tartva alkotott rajta nem kis dolgokat. Tudnak, na.
Egyébként "kattant" a tag (egy szint fölött ez majdnem elvárás :), de nagyon enyhén
és nagyon pozitívan. Az pedig, ahogy a zenéhez áll, több, mint példás.
Ide kötöm a Magyar TV-ben látott műsort Perényi Miklós gordonkaművészről.
Volt szerencsém 2-3 előadását élőben látni és csak a legnagyobb elismeréssel tudok
Róla nyilatkozni. Egy kedves, jámbor, JÓ ember. Hogy mekkora zseni, arról én nem is
vagyok illetékes nyilatkozni. Néhány hónapja múlt 60 éves. Remélem, sokszor
látom/hallom még.
Ja : a dobost majdnem kihagytam (dobost mindig elemzek)! Kézzel precíz és kellően
ötletes. Jelre és néha kottából (!!) is játszik. Utóbbit én elhagynám, mert ezek
nélkül is túl precíz (igen, van ilyen) a játéka számomra. A lába nem túl domináns,
nem kiemelkedő, de nem is gyenge. Összességében nagyon rendben van a tag, erős 4-es
5-ből.
A 'Crying-ról leírtak szigorúan a saját meglátásaim, véleményem - lehet közöttük
kapitális baromság is. Megszokhattátok. :)
Én csak néhányszor léptem fel ezer éve, de a mai napig nem felejtem el a tapsot,
amit kaptunk. Gábor, Tamás, Ágota, Boglárka: meg lehet azt valaha szokni ???
És amikor pl. Te érzed/hallod, hogy nem volt 100%-os az előadás (nem tudom,
volt-e ilyenetek), de vastapsot kapsz, akkor az más, vagy taps és taps között
nincs különbség ?
Ha tehetitek, hallgassátok meg legalább egyik albumukat! "A világ végén" c. szám
tetszik leginkább (most), ha abban van a "Ne rohanj tovább" "refrén".
Tamás/Gábor: NAGYON köszönöm a remek árú jegyet !
A fellépő klazzes pólótokból nem lehet egy L-est szerválni ?
Sok sört adnék érte ! :)
A koncert után nem ültem be UEFA kupa döntőt nézni, mert ilyesmi nincs sör nélkül,
azt követően (még egy pohár után 1 órával sem) pedig már nem merek vezetni.
Van még egy ilyen elcseszett ország a világon ?
(Miért nem tömegközlekedek ? Mert az haza van vágva 1-2 éve "kis" városomban.
ELVBŐL nem fizetek érte, és kerülöm, amennyire lehet, mert az nem
szolgáltatás, ami itt van.)

2 komment


2008.05.14. 09:02 Krap

After Crying

Zenei hét lesz, nem vitás.
Hétvégén a "kiráyli" TV-n Perényi Miklósról, a CNN-en (!!) pedig az Iron Maiden-ről
volt egy-egy műsor. Mindkettő remek volt. Majd mesélek, ha el nem felejtem.
Ma (kedd, Nektek tegnap) pedig egy komolyzenei előadáson voltam (gitár, fuvola,
zongora). Nem erről írok most, hanem az ezt követő próbáról.
Van egy szólamvezető barátunk+ismertük az egyik portás néni valakijét :) (komolyan),
de nem lenne "bennfentes" a középső nevem :), ha nem a Miskolci Szimfonikusok
igazgatója engedett volna be minket a szerdai Klazz Koncert (Jazz-est a Misk. Szinf.
zenekarral. Valójában Misk. Szimf. és az After Crying közös koncertje.) 4 órás (!!)
próbájára. Mert persze ex-klasszikusgitár edzőm Őt is ismeri - és viszont.
Eddig nem is gondoltam bele, hogy a komolyzenész lét MUNKA. Nem is könnyű.
Mert az, amikor szénné izzadod magad egy szigetes fellépésen, másfél órán át
széttombolva az agyad, hogy az utolsó néhány szám alatt mozogni/állni is alig bírsz,
de a ráaadásra ismét beleadsz apait-anyait, majd egy zuhany után kisétálsz az
éjszaka közepén a rajongókhoz, mert úgysem tudsz mást csinálni kontinensnyire az
otthonodtól (Fear Factory), nos EZ nem kemény, hiszen ez egy választott életforma,
mely max 20-30 évig tart és bármikor kiszállhatsz. Amikor viszont 4 órán át
próbálsz egy hangversenyteremben 2 szünettel, egy helyben ülve... Na ez (a) nem
gyenge....
    "Játszottam" egy 4 üstdobos dobszerkón. ATOM ! :)) Tamás megengedte,
hogy az egyik szünetben felsétáljak a színpadra (telis-tele hangszerekkel) és oda-
üljek a hangszeréhez. Nem sokat ütöttem, mert elsőre a felépítése érdekelt.
Nem hétköznapi, hogy mennyire egyszerűen lehet hangolni nagy hangterjedelemben.
Ráadásul nem dobkottája van, hanem sima kottája basszuskulccsal !
A világ szép !! :) Kihozta a gyermeki lelkesedést belőlem ! Fura érzés.
A próba jó volt. Teljesen kikapcsolt. Járt a gondolatom a zene körül.
Fura komolyzenészeket "civil" szerkóban látni. Ez sokadszor is meglep.
Már az előtt volt ismerősöm a zenekarban, hogy Tamással összesöröztem,
csak nem tartottuk a kapcsolatot. Amikor megismertem (fagott 2) még Cili barátja
volt (vagy talán még az sem), most pedig 7 (hetes!!!) srácuk van. A legidősebb
kb. 16 éves. DÖBBENETESEN rohan az idő.
(Hmm, Cilit ezek szerint kb. 14-18 éve nem láttam.)
Az After Crying eléggé nagyzenekari progrockszerűséget játszik, úgyhogy jó ötlet
így színpadra állniuk. Láthatóan leterhelte a próba a komolyzenészeket (+néha
egészen komoly hangerőt kaptak a fülükbe), de volt 1-2 vicces párbeszéd.
Az egyiket megjegyeztem : az After vezetője (basszer) a karmesterhez:
"Mi (dobos+Ő) tak-jelre játszunk, ezért nagyon együtt maradtunk, de vigyázzatok,
mert a halk rész hajlamossá tesz a lassulásra, a hangosak pedig a begyorsulásra.
A Karmester válasza : "Mi abszolút érzéketlenek vagyunk az ilyesmire." :))
Na, igen.
Szerdán koncert, úgyhogy konkrétumokat talán majd utána. Ott már nem fotózom.
Ráadásul kaptam egy "Hangzó zeneelmélet, A tonális-funkciós zene" című
(tan)könyvet.
Ebből mi lesz !? :)

Szólj hozzá!


2008.05.13. 08:06 Krap

Bükk

Szólj hozzá!


süti beállítások módosítása