HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2009.04.21. 13:58 Krap

15. Dobos Gála, Cegléd - a hely szelleme

Alföld. Ki nem állhatom. Hegyi gyerek vagyok, megőrülnék, ha síkon kellene
laknom, pláne, ha tó, tenger, vagy legalább egy folyó sem lenne a környéken.
Számomra minden alföldi város egyforma. Lehetnek szépek, de a széles utcák,
a templom a város közepén, körülötte körforgalom... - ezek aztán nem túl
egyéniek, egyediek.
Ceglédi Dobos Gála: tökéletes ötlet, nagy hagyománya van és - ami a lényeg - nagyon
népszerű. Egy sportcsarnok, tele zenét szerető, érdeklődő emberekkel a legkisebbektől
az idősebbekig. Öröm volt látni a közönség sokszínűségét.
Ha belegondolunk, hogy kimondatlanul egy nem túl populáris műfaj (jazz) dominál
a rendezvényen és, hogy a belépő sem volt túl olcsó (3000Ft), pláne kalapot kell
emelnünk a Gála kitalálója, működtetője, támogatói és látogatói előtt!
Láttam, hallottam végre testközelből a Dream Theater koncerten megcsodált, itt is
említett átlátszó dobokat. Hozzáértők szerint is remekül szólnak.
Doboltam számítógépről monitoron futó kottára elektromos dobon. A kottaképen
zölddel bekarikázza a szoftver a pontosan kiütött hangokat és piros ikszet tesz
(tized(század?)másodpercre helyesen) oda, ahol ütöttünk, pedig nem kellett volna.
Döbbenet, hogy mik vannak!
A chime-okat (egymás mellett damilon lógatott kis, rézszerű hengerek) áruló box-tól
igyekeztem távol maradni, mert annyira bele vagyok buzulva ebbe a "hangszerbe",
hogy legszívesebben 5-6 darabot tartanék otthon a jelenlegi egy helyett.
A tavalyi The Cure album is vele indul.
Nem szeretem a jazz-t, de Cegléden kb. hat órán át tudom hallgatni. Sőt, akár
egyetlen dobost is egy-másfél órán át.
A szakmáról majd később.
Most voltam másodszor. Remélem, nem utoljára.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr781077981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tizenkéthúr 2009.04.21. 15:03:41

Hegyvidék. Ki nem állhatom. Alföldi gyerek vagyok, megőrülnék, ha hegyvidéki nagyvárosban kellene
laknom, pláne, ha tó, tenger, vagy folyó is van a környéken.
Ráadásul még a kerékpáromat is simán ellopnák a házunk elől!
:)

Rántott máj (törölt) 2009.04.21. 21:04:19

A számból vetted ki a szót. Csak nem debreceni vagy te is? :)
Amúgy a bevezetőtől eltekintve köszi a posztért. Sárgulok az irigységtől. Mindegy, jövőre elmegyek én is. Most is akartam, de nem tudom, miért, nem mentem. Aztán jövőre ugyanígy nem fogok :)

Krap 2009.04.23. 16:47:35

Azt azért elmesélhetné valamelyik büszke alföldi betyár (a kettő közül : ), hogy mi a jó abban, ha síkon él az ember! Most jöttem meg a Lilla'-Jávorkút-Bánkút (remélem a "síkok" közül ex-edzőm most elájult, mert el tudja képzelni a terepet : ) - Lilla körből. 60km. Ezt azért már megérzem a lábaimban. 56,7km/h volt a max. sebességem, de ha az aszfalt nem olyan gagyi lett volna, mint amilyen, akkor több is lett volna. Bicajjal, persze.

tizenkéthúr 2009.04.23. 22:23:56

Tudod úgy van ez, hogy ki ahová születik, ott érzi jól magát.
Szerintem.
Szóval nekem ugyanaz (lehet) a jó a síkon élésben, mint neked a hegyvidéken.
Szerintem.

Ha már képes vagy 60 km-t a hegyek között kanyarogni,akkor megerőltető lenne - alig több, mint - a dupláját síkon lenyomni Ceglédre?
süti beállítások módosítása