HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2010.01.12. 08:07 Krap

Brian Hoey: Her Majesty - Fifty Regal Years

Nem is tudom, mikor említettem, hogy olvasom ezt a könyvet II. Erzsébetről.
Az ünnepek alatt a végére értem. Olyan 10-15 oldal/nap sebességgel haladva
kb. 40 nap alatt végeztem vele.
Persze sok olyan nap volt, mikor nem olvastam belőle.
Brit, választékos, de nem mesterkélt, vagy túlcizellált. Szóval kevés szótárazással
jól tudtam haladni vele. Érdekes, hogy egy-két elírást (if helyett it, ilyesmi) találtam benne.
A fejezetek (egyben témakörök) nagy része érdekelt, kevés olyan volt, amely nem
kötött le.
Nehéz lehet egy olyan emberről könyvet írni, aki soha nem ad interjút, keveset beszél
"privátban". Ehhez képest pláne jó kis könyv. Sok újdonság, érdekesség volt benne.
Szemezgetek:
- a '60-as évekig egyetlen uralkodó sem volt kórházban Angliában,
- a Jordánból hozott vízzel keresztelték meg,
- három évesen a Time címlapján és bélyegen volt,
- a memóriájára egy jó poén: Bush '89-ben észrevett Erzsébetnél egy fura, három lábú
ezüst tálat. Megkérdezte, hogy mi az. A válasz: "Nem tudom, Öntől kaptam.",
- 14 évesen (!), a háborús 1940-ben szólt bátorítólag a BBC-n a gyerkőcökhöz,
- mi Falkland háborúnak hívjuk, a könyvben többször "csak" Falkland Conflict-ként
említik ugyanazt,
- nem helyesli, nem használja a metrikus rendszert,
- nincs, soha nem is volt útlevele!!! (akkor hogy' léphetett be Magyarországra
annak idején??!)
A mellékelt fotó nem az általam olvasott kiadásé (hanem, ha jól rémlik, a kanadaié), de a kép ugyanaz.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr841664347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása