HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2010.03.09. 11:27 Krap

MüPa

Kedvenc szimpatikus zenekarom két jó és egy nagyon jó darabot adott elő a Művészetek
Palotájában. Weiner Leó Szvit-e (Op.18) és Mozart B-dúr zongoraversenye is kellemesen
hallgatható volt, de Elgar-tól az Enigma-variációk volt az (voltak azok), ami a maga
dallamosságával, olykor felemelő mivoltával "győzött" nálam tegnap este.
Ez utóbbiban egészen jó témákat üttetett a szerző kedvenc ütős szólamvezetőmmel
- elnézhető tehát, hogy a zongoraversenyt átlazsálta.
A Művészetek Palotája akusztikája nagyon rendben van. A frekvencia spektruma több,
mint tág, és a halk dolgok is kellően tiszták, a hangszínek gyakorlatilag hibátlanok.
Nem tudom, elektronikusan rá volt-e segítve, de ha csak a hangszerek szóltak és semmi más, akkor le a kalappal. Egy-egy hangos, dinamikus rész utáni hirtelen csendnél nekem túl hosszúnak tűntek a lecsengések, de ez lehet attól is, hogy más termekhez szoktam.
Suzanne Vega koncertjén kívül még nem is voltam a MüPában.
Fáy Miklós nem messze ült mellettem (bakancs, kilátszó lábszár, csíkos pulóver,
trendi táska, "olyan különc vagyok, hogy már az is különc" hozzáállás). Nem akkora
nagy darab, amilyennek TV alapján hihetné az ember. Ha a legnagyobb aznap látott
tulokról kell beszélnem - márpedig van ilyen belső kényszerem -, akkor annak a kislány-
nak a szüleit említem, akik elhozták csemetéjüket egy ilyen, nem neki szóló
rendezvényre, majd hagyták, hogy sürögjön-forogjon, beszéljen, játsszon...
Nem kellemes, mikor Ránki Dezső játszik, nekem pedig a "Nem fénylik erre az értelem"
sor jár a fejemben az Aurórától. Köszönöm az élményt a Tufa házaspárnak.
Szimpatikusaim jól, összeszedetten játszottak. Meg voltam velük elégedve.
Mint mindig.

 

11 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr301823572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tizenkéthúr 2010.03.09. 11:52:33

Jó koncert volt és a második emeleti középerkély 5. sorában még kisgyerekek sem játszottak, csak egy jó távcső hiányzott...
Ha jól tudom, világélvonalbeli az akusztika, én most először hallottam, de egyszer már jártam ott egy "épületbemutatón", akkor részletezték a terem és a ház építésének kulisszatitkait.

Ja, és a büfében isteni Villányi Cabernet Sauvignont ittam, igaz, hogy féllábon állva. ;)

B.Biga 2010.03.10. 21:48:04

"A frekvencia spektruma több mint tág", na ezt a zeneileg alulművelt agyamnak elmagyarázhatnád, hogy pontosan mit is jelent.

Herb · http://herb.vorbis.hu 2010.03.10. 22:23:35

Az infrától az ultráig minden hallható.
Ehhez mélyen vájt fülek szükségesek.
Meg a térhatáshoz a 3D szemüveg. ;)

Krap 2010.03.10. 23:29:24

Jajj, Biga!! Ja, Te nem tanultál hangátvitelt, és a Depeche Mode-ot sem szereted.?! Ez esetben a komoly válaszom az, hogy a legmélyebb hangoktól (nagybőgő) a legmagasabbakig (triangulum, vagy mi) mindent gyönyörűen lehetett hallani, a felharmonikusokkal együtt. Utóbbiak adják a hangszínt, az adott magasságú hangok(at kiadó hangszerek) karakterét.

Krap 2010.03.10. 23:31:20

Középerkély 5. sorba: én is kb. oda szereztem (szóval TAMÁS oda szerzett) a pesti barátaimnak jegyet, de szünetben lejöttek, a "küzdőtérre". :) Lent jobban szólt szerintük. "Jó", hogy fent boroztál, míg én lent kerestelek.

JULCSI 2010.03.13. 21:55:22

Én kíváncsi lennék a MüPa kulisszatitkaira. Pár hete részt vettem az Experidance előadásán. A jegyem az erkélyre szólt. Mikor leültem és kényelembe helyeztem magam, azzal kellett szembesülnöm, hogy nem látom a színpadot. És mivel rajtam kívül még sokan gondolták ugyanígy és kiültek a székük szélére, úgy értem elejére és jól kihúzták magukat, akkor már tőlük sem láttam semmit, így követnek kellett ezt a testtartást, ami lássuk be 2 x 50 percen át nem egy kényelmes póz. Az előadás nagyon jó volt, de azért többször eszembe jutottak a tervezők és építészek, akiknek közük volt a nézőtérhez...

tizenkéthúr 2010.03.14. 08:46:21

Na, ezzel nem dicsekedtek anno!
Sajnálom...
Az épület rezgéscsillapításáról, a világhírű akusztikus szakemberről (az ő szótárnyi vastag szakkönyvével együtt), a terem "hangolhatóságáról" szóltak néhány mondatban, amikor egy csoporttal ott jártam házbemutatón.
Üdv!

tizenkéthúr 2010.03.16. 09:38:49

Vasárnap az m1-en volt egy műsor a MüPa 5 éves fennállása alkalmából.
Fischer Ádám szerint: a MüPa=Champions League, Kocsis Zoltán pedig egyebek mellett azt mondta, hogy a legkényesebb nemzetközi igényeket is kielégíti a Bartók Béla Nemzetközi Hangversenyterem.
(Hozzáteszem, ők ritká(bba)n ülnek a nézőtéren.Pláne az erkélyen. Szerintem.)
Üdv!

tizenkéthúr 2010.04.11. 14:18:45

www.es.hu/index.php?view=doc;25447

Az említett bakancsos, csíkos pulóveres úr beszámolója.
Érdemes elolvasni!

tizenkéthúr 2010.04.11. 14:24:34

www.revizoronline.com/hu/cikk/2180/a-miskolci-szimfonikus-zenekar-koncertje-magyar-szimfonikus-korkep-mupa/

És ugyanerről az eseményről egy másik írás.
Biztos, hogy ugyanazon a koncerten járt a két "kritikus"?
;)

JULCSI 2010.04.13. 21:17:52

Kedves tizenkéthúr!
Köszi a válaszaidat, amiket csak most olvastam el. Bevallom, hanyagoltam kicsit az oldalt az utóbbi időben. :(
Meg is nézem a linkeket.
süti beállítások módosítása