HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2010.12.02. 08:01 Krap

at the first gesture

'At the first gesture of morning, flies began stirring. Inman's eyes and the long
wood at his neck drew them, and the sound of their wings and the touch of their
feet were soon more potent than a yardful of roosters in rousing a man to wake.
'
/Charles Frazier: Cold Mountain/

First sentences of a book - I like them so much.

Szeretem a regények első mondatát, mondatait. (Jó esetben) hangulatuk van.
A két Sharon Osbourne könyv, melyek a legutóbbi két angol nyelvű olvasmányom voltak,
jól ellustítottak. Könnyed, nagyon könnyen érthető, gyorsan falható olvasmányok
voltak. Észrevétlenül erősítettek meg azon a nagyon kellemes szinten, érzésben, mikor az eredeti szöveget érti az ember, anélkül, hogy magában azt anyanyelvére fordítaná. Ez jó, de (tudat alatt) elhitették velem, hogy nem igazán kell angolul gyakorolnom,
mert tudok. NAGYON NEM tudok, úgyhogy most keményebb kihívást választottam.
A Cold Mountaint kezdtem el olvasni. Láttam a filmet, de nem sokra emlékszem belőle.
Tetszhetett, mert Kenyában megvettem egy piacon a könyvet használtan.
Ha a végére értem, megnézem ismét a filmet. Pláne, hogy szerepel benne Nicole Kidman, aki úgy tetszik, ahogy van. (Volt, amíg mimikátlanra nem húzta az arcbőrét.)
Én leginkább olvasva tudok angolul tanulni. Így tartom szinten, sőt bővítem a passzív szókincsem, és így rögzülnek mélyebbre a szórendek.
Olyan szavak, mint 'scarecrow' (gondolom, madárijesztő) láttán pedig elismerően mosolygok, hogy "mennyi szép dolgot tanulok".
Mert persze ami szép, az angolul is szép:
'Every morning after that dream, Inman awoke in a mood as dark as the blackest
crow that ever flew.'

"A reggel első jeleire legyek kezdtek mozgolódni. Inman szemei és a nyakán lévő
hosszú seb vonzották őket. Szárnyaik hangja és lábaik érintése udvarnyi kakasnál
hatásosabb ébresztők voltak.
"

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr742484042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása