HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2011.06.28. 12:10 Krap

A tanú

(Egyik) kedvenc (magyar) filmem.
Nem tudom elégszer megnézni.
A rengeteg klasszikussá vált idézet is tetszik ("az élet nem habostorta", "a nemzetközi helyzet fokozódik" stb., stb.), de nekem ez a kedvencem a filmből:

- ... azt mondja, mindent megtesz majd..., azt mondja, hogy majd ne tessék
  csodálkozni, ha a tárgyaláson súlyos ítéletet kér.
- Kicsoda? A védőügyvéd??

Persze, minden megnézés alkalmával jönnek új kedvencek is. Most ezek nevettettek meg:

- Mit iszik?
- Én? Tulajdonképpen mindent.

"Ne humorizáljon! Jegyet kértem, nem revolvert."

- Mi újság, Pelikán elvtárs?
- Hát én tudjam?

- Még életemben nem lőttem. Szegény nyuszik!
- Már megint moralizál?

"leverte a vesémet. Mind a kettőt. Az sem volt egy népünnepély."

Kellemes emlék újra és újra megnézni, mert a film is remek, de azt is eszembe
juttatja, hogy a fél századuk (velem az élen) "Én, Pelikán József gátőr, esküszöm"
szöveggel tettük le a honvédségi eskünket.
"Kicsit" untuk, hogy ezerszer el kellett próbálni, és sokan kezdtünk kamu neveket
mondani, hogy röhögtessük egymást. Aztán a Pelikán annyira megtetszett, hogy kb. a
század fele folyamatosan azt mondta. :) Élesben is.
Aztán papíron aláírattatták az esküt a saját nevünkkel :(, így nem volt kibúvó, ha
esetleg olyat csináltunk volna, ami nem járja.

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr623021475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tizenkéthúr 2011.06.29. 16:48:05

Az én kedvenceim:
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!"

"Torkánál ragadta meg a kérdést Pelikán elvtárs... Angol Park? Hogy az angol imperialista világbirodalom röhögjön a markába?? Egy frászt!! Vidámpark! Ez kell a dolgozóknak!"

;)
süti beállítások módosítása