HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2012.01.09. 08:04 Krap

Würzel :(

Noha rengeteg gitárost hallottam már, és sok játékát szeretem is, talán már írtam
itt, hogy igazi nagy kedvencem nagyon kevés (10-15-20?) akad.
Olyan pláne nagyon ritka, hogy egy zenekaron belül legyen két eltérő stílusú szóló-
gitáros, akik közül legalább az egyik játéka mindent visz nálam.
Az Iron Maiden-nél ez a helyzet, a Megadethben is, talán még a Judas Priestben is,
bár utóbbinál nem emlékszem, hogy jelentett-e akkora örömöt, mint a másik kettőnél
és a csak 11 évig két gitárossal játszó Motörhead esetén a szólók hallgatása és
annak megtippelése, melyik szólót éppen ki játssza, majd a tipp leellenőrzése a
szövegkönyvben.
Würzel 1984-ben került a Motörhead-be. "Lemmy mondta, hogy ismeretlen gitárost
keres. Azt válaszoltam Neki, hogy nálam ismeretlenebbet nem talál.
"
Ez volt a belépő poénja, de ezt követően is zseniális történeteket mesélt igazi
sztorizós stílusban.
A legnagyobbat azon nevettem, mikor turnén elment piáért és visszafelé futni
kezdett egy domboldalon, begyorsult és nem tudott megállni. Esett egy nagyot, az üveg(ek) szanaszét gurult(ak). Mikor összeszedte magát és a piát, rájött, hogy az üveg(ek) nem tört(ek) el. "Ezt isteni jelnek vettem, és megittam az egészet."
A trióból azért lett négy tagú a Motörhead, mert Lemmy nem tudott dönteni Würzel
és a mai napig a bandában játszó Phil között, így mindkettőt bevette.
Rögtön talán legelső dalként megírták a zenekar legnagyobb slágerét,
a Killed By Death-t.
Würzel 1995-ös kiválása óta ismét trióban játszanak.
Würzel nem volt pengés, virga játékos, de vele lett igazán kemény, lendületes
a Motörehead, rövid a szólói pedig hamar a nagyon kevés kedvencem egyikévé tették.
Jött még hozzá a madárijesztő frizura az örök mosollyal.
Csak most olvasom, hogy a nyáron meghalt.
Hihetetlen, de már 61 éves volt.
Fazonjára jellemző, hogy az igazi nevét (Michael Burston) nem is tudtam, vagy
ha tudtam, nem jegyeztem meg.
Chuck Schuldiner után Ő a második, aki elhunyt azok közül, akik játéka meghatározó
volt a hallásom, zenei ízlésem alakulásában.
Nyugodjon békében.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr293529594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása