HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2016.09.06. 08:05 Krap

Szenvedély - Adventures in Hi-Fi

Hogy újabban több időt hagytam itt ki a szokottnál, annak a lustaságon kívül is van oka.
Már egy hónapja hazajöttem a nyaralásból, de még a felét sem meséltem el...
Valahol a Red Hot Ch. P. itt bemutatott borítójánál kezdődhetett. Amit akkor írtam.... Vagy még korábban? Amikor a fülessel alaposan és jó minőségben meghallgattam egy Adele albumot (digitális változatban)?
Az biztos, hogy Svédországban fordult a helyzet, mert ott több olyan boltban is voltam, ahol HANGLEMEZeket árulnak. Úgy nézegettem, "lapozgattam" közöttük, mint egy múzeumban. Az Adele 21-et majdnem meg is vettem. Aztán Finnországban a házigazdám megvette a férjének az Adele 25-öt (17 Euro, ha jól rémlik, új állapotban), amelyet meg is hallgattam ott egy egészen komoly Hi-Fi-n, illetve fülhallgatóval is. Annyira nem padlóztam le a hangzástól (még sercegett is!), de szerintem ott és akkor eldőlt a sorsom.
Itthon előkaptam a régi, NDK-s lemezjátszómat és megkerestem a régi lemezeimet. Szerencsére hamar megtudtam, hogyan kell gyakorlatilag egy felújítással felérő hatást elérve alaposan megtisztítani egy lemezt. Ez nem csak az élvezeti értéket (hangzás) javította jelentősen, de meg is gátolja, hogy (tovább) károsítsam a tiniként nem a legszakszerűbben kezelt hordozókat.
Amit hallottam (és egy alkalmi vétel) arra ösztönzött, hogy vegyek egy kicsivel komolyabb lejátszót. Azóta szépen, egyesével veszem elő és hallgatom a régi lemezeimet. (Reszkessetek! Az a tervem, hogy mindegyikről írok itt néhány sort.)
Sőt! Kölcsönbe és örökbe is kaptam azóta lemezeket, és párat (2+1) vettem is.
Nagyon meglepett, hogy gyakorlatilag ugyanúgy (van, amelyik jobban) tetszik egy-egy lemez(en lévő ZENE), mint 20-30 évvel ezelőtt.
ÉS A LEGFONTOSABB: HA VAN ELFEKVŐ, MÁR NEM HASZNÁLT HANGLEMEZETEK, SZÓLJATOK, KÉRLEK!
Nagy eséllyel érdekelnének.

adele-inner.jpg

priestlive.jpg

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr4911676865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása