HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2007.11.22. 07:44 Krap

Vivaldi+Paganini

Piró intelme ellenére a komolyzenei sorozat folytatódik.
A "végletek" hangversenyén voltam ugyanis.
Vivaldi és Paganini.
Vivaldi egy kommersz, alig-alig élvezhető szerző a szememben. Nem rossz,
de "hiányzik belőle MINDEN", hogy Gallát idézzem :). Nem leszünk barátok,
a négy évszakot csak minden 40. évszakváltáskor, egyéb műveit pedig elvétve
azért meghallgatom, ha úgy adódik.
Paganini viszont a hegedű határait, korlátait feszegeti. Elképesztő virtuozitású
a "Huszonnégy capriccio", amit így, egyben ritkán adnak elő.
DÖBBENET trükkök, hangsűrűség, mégsem teljesen öncélú. Úgy kb. 10-12 percig
teljes odafigyeléssel tudtam ámulni (laikus, nem megrögzött komolyzene
hallgatótól ez szerintem nem rossz), utána helyenként már fárasztott.
A vége már-már unalmas volt - ez persze egyértelműen az én hibám : nem tudtam
ilyen sűrűségű zenét befogadni.
Az, hogy a "tag" nem csak megírta annak idején, hanem el is játszotta ezeket
a dolgokat elismerésre méltó.
Sokkal inkább ez, mint Vivaldi ! Utóbbit könnyebb átlátni, így sokkal okosabb
dolgokat kellene kitalálnia (már késő :), hogy kedveljem.
Kodályra írtam, hogy nagyon tudott - akkor Paganini túl sokat tudott. :)

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr44237799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herb · http://herb.vorbis.hu 2007.11.22. 19:06:42

Vivaldiból neked úgy nincs semmi, ahogy David Gilmour-ban, rá is azt mondtad: „minden hiányzik belőle”.
Szerintem Gilmour az egyik legjobb gitáros, ha nem is olyannyira technikás, de szerintem teljesen belőle szól a játéka.
Ugyanezt gondolom Vivaldi esetében is, na nem azt, hogy „szívből játszik”, de a művei mélyen belülről erednek.
Szerintem.

Most épp Chopin-zomgorát hallgatok, nos, ő is belevitte az összes érzelmét az alkotásaiba.

A technikán, technikásságon túl van egy olyan „jelentéstöbblet”, amely nyomán a megértő hallgató szíve körül olvadozni fog a vaj, hogy kedvenc osztályfőnökömet idézzem. ;)

Herb · http://herb.vorbis.hu 2007.11.22. 21:21:49

Aszittem már, nem tudok olvasni, mert Vivaldiról volt szó, a címben meg Verdi szerepel. ;)

Krap 2007.11.23. 07:59:49

A címet javítottam, köszi az észrevételt !
Chopin király ! Remek érzelmeket remekül fejez ki zongorán. Végre, valamiben egyetértünk ! :)
süti beállítások módosítása