HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2010.05.18. 08:05 Krap

16. Dobos Gála, Cegléd

A Metallica után öt órát aludtam (az nekem nagyon kevés), reggel megpróbáltam
megírni a beszámolót róla, majd irány Cegléd. Estére már fájt a fejem a fáradtságtól -
lehet, hogy csak ezért írom azt, hogy a tavalyi gála sokkal jobban tetszett - pedig
kivetnivaló az ideiben sem volt. A fellépők:
Tavalyi kedvencem, Juhász Márton egy egészen más zenekarral lépett fel (Joint
Ventures), majd három dal után le. A harmadikban elengedte a kezeit, az már-már
tetszett, de összességében (a négy gitár ellenére) nem ragadt magával a műsoruk.
A Fusio Group (dob: Szendőfi Péter) már jobban tetszett. Volt a zenéjükben
(általam felismerhető) ritmus. Péter egyik kezéből a dobszólója első részében kiesett
a verő, a megmaradt dobverőt áttette az üres kezébe, majd kivett egy másikat,
közben gördülékenyen játszott! Ez a rész (is) mutatta, mennyire tud. Elismerésem.
Zsoldos Béla üstdobversenye érdekes színfolt volt, pláne, hogy a Budapest Jazz
Orchestra
-val adta elő. Az említett bigband több előadót is kísért. A rézfúvósok
színfoltot hoztak a fleg jazz-ről szóló fesztiválba, de engem különösebben nem
hatottak meg.
Az est leghíresebb fellépője az amerikai Peter Erskine volt. Róla elég annyit írnom,
hogy a Berklee díszdoktori címet adományozott Neki. Annyit jegyeztem le róla, a játékáról
a füzetembe, hogy "mosolygós". Kellemes, hallgatható, profi, könnyed. Ennyi.
"Szakmailag" ugyan mit tudnék róla mondani??
A két utolsó fellépő dobosának (Banai Szilárd - Full Playback, illetve az izlandi
Gulli Briem) stílusa állt hozzám a legközelebb. Ritmusokban gondolkodtak, és ezeket
díszítették fel. Kár, hogy olyan későn kerültek színpadra, hogy addigra már alig
bírtam kinézni a fejemből és tudtam, hogy mire hazaérek, aludni is fáradt leszek.
Az egyik standon ott volt a Másfél dobosa, az est nagy részében pedig Bokros Lajos ült két sorral mögöttem. A szomszédban a medencében gyerek vizilabdameccs ment délután.
Videók a rendezvényről (nem én készítettem õket):
Amit még észrevettem: a dobosgálán nincs tac jel. :)
https://www.youtube.com/watch?v=NSzmpIRrXL4
https://www.youtube.com/watch?v=flioTjUz4pE
https://www.youtube.com/watch?v=77Pul1hiXoA

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr612011594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rántott máj (törölt) 2010.06.11. 13:34:08

A videot nem te keszitetted, de a hangod hallatszik rajta, azt azert jegyezzuk meg :)
Kulon kiemelnem, amikor a szolo kozben megerosited, hogy most mar hallod a nagydobot :D
Egyebkent szakmailag annyit jegyeznek meg meg Peter Erskine-rol, hogy ez alatt az egy - kisse valoban egysiku - koncert alatt harom uj utestechnikat tanultam tole. Szendofitol csak egyet. Lehet, hogy keresnem kellene egy tanart?
süti beállítások módosítása