HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2010.11.04. 08:01 Krap

Réz-réz, tiszta réz

Lusta disznó vagyok, de azért a fontos dolgokat néhány év alatt eleintézem.
A közelmúltban kicseréltem végre a hangfalkábeleimet. Nem volt egyszerű (szét
kellett kapni a hangfalat, forrasztgatni), de megérte.
A gyári, "mezei drót"-ot nagy tisztaságú, vastagagabb (2x2,5mm2), egymástól távolabb elhelyezkedő vezetékre cseréltem. Nem ez a gyártó, de ilyesmi szerkezetű:

 
10 méter (2x5, mert nem a két hangfal között, hanem az egyik mellett dolgozik
az erősítőm, így sajnos duplájára nő a hossz), 3000Ft (sokat engedett a csóka az árból).
"Az élmény megfizethetetlen."
Mintha egy eddig is tetsző (hang)kép elől valaki elhúzta volna a függönyt és
le is porolta volna.
Nem hittem volna, hogy ilyen kis befektetéssel ENNYIT lehet javítani a hangzáson.
(A hangfalak alá pakolt gránit lap is fejlesztett annak idején.)
Azóta sorban végighallgatom a CD-imet (eltart vagy három évig :), de van olyan,
amihez nem merek nyúlni, mert tudom, hogy egyből rám zúdítaná a kéjhömpölyt.
Arra is vigyáznom kell, hogy ne írjam bele minden demó ismertetőmbe vagy lemezkritikámba, hogy "álomszépen szól", csak olyanokba, melyek az átlagnál is sokkal jobbak.
(Az új Ákos ilyen. Kár, hogy csak hangtechnikailag.)
((Ákos kritikám ide kattintva olvasható.))

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr922420432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herb · http://herb.vorbis.hu 2010.11.04. 15:48:19

Irtózatosan nagy mázli, szerencse, hogy te az átlagosnál sokkal jobb vagy! ;) (Tudás, műveltség, emberismeret, moralitás, erkölcsök meg minden...)
És a berendezéseid, meg a techika....
Űber-technika, ezen szint alatt értelmetlen ZENÉT hallgatni, mert a minőség az minősíthetetlenség...

A rettenetesen gagyi technikai felszerelésemet kidobom az ablakon és elásom magam, mert igényteleen hülye vagyok. ;)

Krap 2010.11.05. 14:54:17

Hiába a két mosoly-jel, ez a hozzászólás éppen csak nem sért. "Köszönöm".

tizenkéthúr 2010.11.06. 10:59:40

"(A hangfalak alá pakolt gránit lap is fejlesztett annak idején.)"

Öööö, ilyet kinél is láttál először?
;)

"Arra is vigyáznom kell, hogy ne írjam bele minden demó ismertetőmbe vagy lemezkritikámba, hogy "álomszépen szól"

Vigyázz is, mert mindig lehet javítani a cuccon, pl. egy jóval értékesebb hangfalkábellel...
Bár nekem úgy rémlik, hogy ismeretségünk elején, mintha ördögtől valónak minősítetted volna a Hi Fi mágusok eszköztárát! :)

Üdv!

Krap 2010.11.07. 15:25:03

Nem rémlik, hogy LÁTTAM Nálad a gránitot (pedig ott volt a szemem előtt), de hogy Te ajánlottad, az tény.
Hi-Fi mágusok: mindig élvezettel és műszaki érdeklődéssel olvastam Hi-Fi (és Audiofil) szaklapokat, de azzal mindig tisztában voltam, hogy az én motyóm (még :) nem a kábelek alá pakolt gyurma/rágógumi gömböcskéknél tart. :)
süti beállítások módosítása