HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2021.06.02. 08:09 Krap

Cím nélküli albumok

Soha nem értettem, miért tesz egy zenekar olyat, hogy nem ad címet/nevet az adott lemezének. Első albumnál – főleg régen – simán elment, hogy az első nagylemezre ráírom, hogy „Iron Maiden”, plusz egy szörny feje, aztán csókolom, ismerkedjen vele, akit érdekel, vagy úgy nevezgetem el a sorlemezeket, hogy Led Zeppelin, II., III. stb.*, de amikor valaki az életmű közepén hoz ki egy albumot, amelyen csak a zenekar neve szerepel…?
Nálam ez inkább az ötlettelenség jele, mint a többször hangoztatott „ez az album a zenekar esszenciája, ez definiálja a zenét, amit játszunk”, vagy éppen "olyan változás volt a zenekarban, amely új alapokra helyzte azt" és társai féle hülyeség. Aztán a hétvégén egy ilyen albumot hallgattam olvasáshoz, amely esetében 100%-ban fedte a valóságot, hogy „ha egyetlen albumot hallgatsz meg a zenekartól, akkor ez legyen az”. Más ilyet nem hallottam még a cím nélküliek közül – mármint olyat, hogy értelme legyen a no-name-ségnek. Viszont kedvet kaptam, hogy meghallgassak pár ilyen albumot (és szétcincáljam őket : ). Ajánlhattok is párat, mert én max. 3-4-et tudok fejből. (Ex-gitár-edzőm?)


*Ilyenben a csúcs a már itt is tárgyalt Led Zeppelin IV. amelyen még a zenekar neve sincs feltüntetve – ezt viszont jó ötletnek tartom.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr7416579078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tizenkéthúr 2021.06.02. 09:47:46

Metallica (1991)
After Crying (1997)
Nemesis (1998)
Spock's Beard (2006)
Dream Theater (2013)

Az elsőt és az utolsót biztosan fölöslegesen írtam, a másik hármat talán nem.

Krap 2021.06.02. 09:57:42

Köszönöm. Valóban, az elsőn és utolsón kívül csak az amúgy is sorrendben a rovatban következő Beatles (brr) és az jutott eszembe, amelyikről holnap idézek egy nótát.
Olyasmi bandákat kerestem, akik életművét ismerem, de fogok szemezgetni másoktól is. Tegnap éppen a Metallicat hallgattam Shakespeare-hez.
Van választék: www.ranker.com/list/best-self-titled-albums/ranker-music

Krap 2021.06.02. 10:04:01

Ha nem veszem figyelembe az első lemezeket - márpedig nem fogom-, akkor azért jelentősen csökken a merítési lehetőség.
süti beállítások módosítása