HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2010.04.09. 08:01 Krap

Esendőség, nézőpontok

Ha valaki még nem látta, de meg szeretné nézni a The Box (A doboz) című filmet, az NE
olvasson tovább, ugyanis fontos dolgokat lövök le a történetből!
------------------------------------------------------------------------------------
Ha hozzám állított volna be valaki, hogy "itt van egy napra ez a nyomógomb, ha megnyomod, valahol meghal valaki, akit nem ismersz, és kapsz egy milló dollárt készpénzben; ha nem, 24 óra múlva elviszem a dobozt, és másnak ajánlom fel a lehetőséget", akkor valószínűleg úgy tettem volna, mint a film szereplői.
Belegondoltam volna, hogy mennyire nagy az összeg és - FONTOS! - a főhőshöz hasonlóan szétszedtem volna a dobozt, majd, miután láttam, hogy a nyomógombon kívül az égvilágon semmi nincs benne, valószínűleg megnyomtam volna a gombot.
Nagyon ciki, de még a "más majd úgyis megnyomja, akkor megnyomom én is" gondolat is
eszembe jutna egy ilyen helyzetben.
Utólag esett le, hogy mennyire biblikus a film: Sátán, kísértés, alma, Éva,
döntés -> szívás.
Nem égetném magam ezzel a bejegyzéssel, ha a filmről szóló egyik fórumon nem olvastam
volna egy hozzászólást, mely a szerintem HELYES megközelítésből nézi a dilemmát.
Miután eszembe juttatta a lényeget, tuti NEM nyomnám meg a gombot.
Így szólt a hozzászólás:
"Tulajdonképpen az a lényeg, hogy ne tégy mással olyat, amit magadnak nem akarsz."
Mikor elolvastam, döbbentem. Leginkább azon, mennyire manipulálható és esendő vagyok.
-------------------------------------------------------------------------------------
Volt egy ilyen hozzászólás is. Nehéz vele vitatkozni:
"A film egyik nagy gondolata, hogy túl sok ember nyomja meg a gombot, és így romlásba
megy a világ és nincs menekvés, ezt a folyamatot pedig így gyorsítani kell. És mit ne
mondjak, amíg egyes emberek nyugdíjasokat rabolnak ki, gyerekeket fenyegetnek, zsarolnak meg, embereket ölnek akár egy mp3 lejátszóért (nem hogy ennyi pénzért) addig ne is álmodjunk egy jobb, élhetőbb világról. Talán nem lenne baj, ha tényleg lenne egy ilyen gomb és egy szelektáció beindulna az emberiségben."

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr41903221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B.Biga 2010.04.10. 14:22:56

Az első mondatnál abbahagytam, hátha megnézem a filmet.
Nem lehetne-e az angol futball csapatok szerepléséről is írni valamit?
Mintha a héten játszottak volna nem?Vagy rosszul emlékszem és már régen kiestek a BL-ből?

Krap 2010.04.14. 21:06:32

T.Biga!
Gondoltam, előbb megvárom, hogy Geráék (Fulham), vagy a Liverpool nyerik-e az Európa Ligát és csak azt követően írok. :)
A Manchester idén sajnos elszórakozta a BL-t. :(
süti beállítások módosítása