HTML

'Dark Night Of My Soul'

Gondolatok. Sajátjaim és melyek Benned ébrednek. Thoughts. The ones in me and the ones generated in you.

Friss topikok

2011.05.19. 10:05 Krap

Aldous Huxley: Szép új világ

Klasszikus cím (főleg az eredeti Brave New World), azt hittem, az 1932-ban (!!!)
íródott sci-fi is az.
Nem tudom, az-e. Még azt sem, hogy tetszett-e.
Nagyon lassan olvastam el (pedig nem hosszú), az első 3-4 nekifutáskor mindig
bealudtam rajta vagy meguntam idő előtt. Aztán a végén egészen nagy léptekkel
haladtam.
A jövőben járunk, az embereket nem nemzik, hanem létrehozzák, és olyannak
alakítják (genetika és nevelés), hogy szépen illeszkedjék a miénkhez elviekben
egyáltalán nem, a valóságban sajnos egyre inkább hasonlító, fogyasztói elveket
valló, érzelemmentes társadalomba.
Egy hozzánk hasonló "vadember" felbukkanása vet fel morális, filozófiai kérdéseket
- ezek a könyv legjobb, gondolkodtató részei -, hogy a szomorú (?) végkifejlet
ismét csak gondolatokkal telve hagyja ott az olvasót.
Jó könyv, az eltelt 80 év nem érződik rajta. Akruális. Talán klasszikus.

"Az emberek boldogok, megkapják, amit akarnak, és sohasem akarják azt,
amit nem kapnak meg."

Szólj hozzá!

Címkék: könyv


A bejegyzés trackback címe:

https://krap.blog.hu/api/trackback/id/tr372914377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása