Ilyen (emberek) is van(nak) !!
(Ti a régi formátumban látjátok ezt az oldalt, vagy Nektek lebutított verzió jön föl ? A régi, fenti kép az autós fénycsíkokkal ott van Nektek ? Úgy látom, (csak) a Firefox mokazik.)
Tévedtem. Mégsem jelenik meg a következő Rockinformban a Kreator DVD ismertetőm.
(Most nagyon úgy néz ki hogy,) Nem lesz ugyanis következő lapszám, megszűnik a magazin.
Nem kaptam felhatalmazást, hogy publikáljam, hogyan és miért, így a véleményem
sem írom le.
Köszi a 158 lapszámot és köszönöm, hogy az utóbbi néhány évben tagja lehettem ennek
a zenét hozzám hasonlóan szerető CSAPATnak.
Nagyot alkottak, büszke vagyok, hogy ha csak egy keveset is, de hozzátehettem munkájukhoz.
Nem is munka volt ez.
((Még meg sem kaptam az utolsó lapszámot, máris hiányzik az alkotás, hiányoznak a
srácok, hiányoznak a zenék, melyeket általuk ismerhetnék meg.))
Belejöttem az olvasásba, 2 nap alatt elolvastam a Sorstalanságot. A nyomorultak után
gyerekjáték volt. Terjedelemben kb. a nyolcada és tartalmasságát tekintve is messze
van a francia műtől. Mondanivalót nem is találtam benne. Leír egy story-t, megy,
megyeget, és ha nem is súlytalan, de olyan se füle se farka...
Annyit ért el nálam, hogy kedvem lett elővenni a dachauban vett angol nyelvű,
korabeli képekkel, dokumentumokkal gazdagon illusztrát könyvet.
Az sokkal szemléletesebb, realisztikusabb, elgondolkodtatóbb, sokkolóbb.
Ha egyszer is voltál egy barakkban (szerencsésebbek csak turistaként, mint én is),
akkor semmi szükséged ilyen könyvre, mert semmit nem ad, amit ne láttál/éltél
volna át akár csak egy pillanatra is.
Hogy miért kapott Nobel díjat, pláne, hogy miért 30 évvel elkészülte után...?
Hallgassatok The Chemical Brotherst! Jobbak, mint ez a könyv.
Idén többet olvasok. Nem véletlenül a világirodalom egyik klasszikusa és talán a
legtöbbször megfilmesített regény, Jean Valjean karakterét, történetét, átalakulását,
gondolkodását tökéletesen és helyenként megindítóan ábrázolja ugyanis.
Maga a történet is jó, de a lényeg a mű mondanivalója. Nem fogok mesterkélten
műelemzni (hiába voltam 5-ös irodalomból, ki nem állhattam az okoskodó
belemagyarázásokat). Szerintem arról szól, hogy a főhőst hogyan érinti meg az önzetlen
jóság, ez milyen változásokat okoz benne és hogyan válik önzetlenül és tisztán jóvá
a legnehezebb körülmények között is és hogyan éli ezt meg belül.
Az érdekes volt, hogy Hugo többször kiszól az olvasóhoz, a saját nevében beszél,
elkanyarodik a történet mesélésétől. Olyan blogos. :)
Sok a mellékszál, a filozofálgatás. Túl sok. Ezek az amúgy is hosszú regényt túl
terjedelmessé teszik. A waterlooi csata leírása hosszú tíz oldalakon keresztül például
nagyon olvasmányos és szemléletes, de teljesen fölösleges.
Sok hasonló - érdekes, de sokkal kisebb terjedelemben megfogalmazható - eszmefuttatás,
kitérő (a párizsi csatornarendszer története, az argo kialakulása és jellemzői,
a forradalomhoz vezető népi elégedetlenség lelkivilága stb.) akad.
Ezek szerintem fölöslegesek, hiszen a regényben is sok (tartalmas)
mellékszál van, melyek összeállnak egy kerek, logikus egésszé.
Az egyenesség, a becsület, a megjavulás regénye. Nagyon tetszett. A Depardieu-s
film változatot is csak ajánlani tudom.
Részlet a könyvből :
"Ez a könyv, melyet az olvasó most maga előtt lát, bárminők is benne a
megszakítások, a kitérések és fogyatkozások, egészében és részleteiben,
elejétől végéig haladás a rossztól a jóhoz, az igazságtalantól az igazságoshoz
a hamistól az igazhoz, az éjszakától a nappalhoz, az étvágytól az öntudathoz,
a rotthadástól az élethez, az állatiasságtól a kötelességhez, a pokoltól a
mennyországhoz, a semmitől Istenhez. Kiindulás: az anyag, cél: a lélek.
Elején a hidra, végén az angyal."
Fura, mert élőben nem nézném meg őket (öregszem !?), de ez a harmadik albumuk
ebben az évezredben és mindháromról csak elismerőleg tudok szólni.
Kitaláltak valamit annak idején (azóta egy teljes vonulat lett belőle, mely
göteborgi death metal címszó alatt vonult be a köztudatba, pedig szerintem
köze nincs a death metalhoz), azonnal felismerhető hangszínük, STÍLUSUK,
dallamviláguk van. A metalon belül talán ők (és persze a Fear Factory, de
ők más történet) tetszenek egyedül a MODERN irányvonalból, bennük érzem azt,
hogy akkora kreativitás és önkifejező erő van bennük, hogy az stílusok felé
emeli a zenéjüket.
Szóval ZENE ez, nem kell cimkézni.
Az egyik ősi albumuk valahol megvan kazettán. Most csak a telibe lőtt Depeche Mode
feldolgozás rémlik róla. Aztán a 2004-es Soundtrack To Your Escape-et ajánlották
(a nem gyenge cím miatt amúgy is meghallgattam volna). Az teljesen telibe kapott.
Egy hibátlan, kiforrott alkotás. A 2006-os Come Clarity (van érzékük az
albumcímekhez !) is hozott egy nem gyenge szintet (kevésbé volt úttörő, talán
túl sokat zúztak rajta, de az összkép pozitív).
Olyan dobosuk van, hogy... Gyilkos és ötletes láb, ezt bivaly húzássá kiegészítő
kéz, mely a cineken (is) rengeteg finomságot játszik. Éppen a stílusom.
Egyedi az énekesük. Nem énekel, nem hörög, nem üvölt. Vagy mégis, mindezt
egyszerre ? Azonnal felismerhető. Hallani a szöveget, ha figyel rá az ember.
Nem annyira (azért eléggé) kemény album, de az összes védjegy (az említetteken
kívül néhány : sodró tempó, kiszámíthatatlanág, egymást váltó remek dallamok)
itt van egy tökéletes egészet alkotván. Olykor "csak úgy" elkezdenek zenélni,
gitározgatni - ezek talán a kedvenc részeim.
Összességében rendkívül muzikális, benne lesz nálam az év legjobb 3 albumában.(?)
Kezdők a The Chosen Pessimist c. számmal kezdjék az ismerkedést, vagy az előző
albumról a Your Bedtime Story Is Scaring Everyone-nal !
Utóbbi dallamát játszom 2 napja !(Ebből sejthető, hogy nem egy hangerdő.:)
Svédek.
Saját stúdiójukban (IF - jó név és rövidítés egyben!) vették fel. Ah az a lábdob!
Fogalmam nincs, miért az évtizedek (kb. 1986.) óta hallgathatatlan dolgokat
kiadó Metallicaval van tele minden, mikor feltörekvő zenekarok klasszisokkal
jobb zenét ALKOTnak, mint ők.
Pl. az In Flames.