Egy tipikus, jó kis Fish! koncert volt. Rendesen átmozgatták, megugráltatták
a termet. Az I Kissed A Girl/ I Was Made For Loving You egybegyúrt feldolgozás
helyett én a Diggin' The Grave-et zúztam volna, de ők tudják.
Ami viszont NAGYON nem tetszett és nálam hazavágta a koncert hangulatát az
az volt, hogy Krisztián a "mondjatok nekem sz.r zenekarokat!" után nem állt le,
amikor a közönség említett kettőt (Nox, United), hanem megkérdezte, hogy ki
szereti a Kaukázust. Erre kb. 10-en jelentkeztek - sok arc ismerős volt az
egy héttel ezelőtt ugyanitt tartott Kauk. koncertről. K. nyilván azt hitte,
hogy csak poénból jelentkeznek, és szólt még 1-2 félmondatot.
Ez még éppen (sem) megmaradt a tűrhetõségen belül, de nem telt bele 10 perc,
és kifejezte afölött érzett örömét, hogy végre feloszlanak (még mindig a
Kaukázus), és el is mondta, hogy mikor, hol lesz a búcsúkoncert.
Tette mindezt a(z eddigi) kedvencem, a Szépen hangosan elõtt és után.
Nem értem, ez mire volt jó, vagy hogy mi miatt mondta, amit mondott.
Ez egy pozitív blog, így, ha jól rémlik, még senkit nem parasztoztam le itt.
Most sem teszem.
A tanulság talán az, hogy nem árt, ha az ember tudja a helyét, és vannak határok.
2009.12.14. 08:10 Krap
A fejétõl bűzlik? - Fish! koncert
1 komment
2009.12.11. 08:11 Krap
Bösendorfer
A sok komolyzenei művész mellett Tori Amos sorai is ott vannak a Bösendorfer (zongora) honlapján. Így kell hangszert, minőséget "reklámozni". A gyógyszeres mondat nagyon tetszik. (A "kiváltságos" szó helyett melyik ilik oda magyarosabban?)
"Nincs a világon másik zongora, melyet Élőnek hívhatnánk. Élő, amilyennek barátként önmagunkat szeretnénk látni. Egy Bösendorferben megbízhatunk, sok esetben inkább, mint az emberekben. Soha nem fedik fel titkodat, hacsak nem akarod kifejezetten. Úgy gyógyítanak, ahogy gyógyszer nem képes. Kiváltságos vagyok, hogy ismerek egy olyan teremtményt, mint a Bösendorfer. Szeretettel: Tori Amos"
Szólj hozzá!
2009.12.10. 08:08 Krap
És ahogyan lehet
Idén májusban jelent meg Tori Amos legutóbbi stúdióalbuma az Abnormally Attracted To Sin. Ennek turnéján írta meg a Midwinter Graces dalait, mely november elején jelent meg. Mondhatjuk rá, hogy karácsonyi album, de egyben vérbeli Tori Amos lemez is. Nagyon tetszik! Tori (született Myra Ellen) Amos zenéje mindig is egyéni és különleges volt. Minden lemeze azonnal felismerhetően magán hordozza a stílusjegyeit (zongora, jellegzetes énekhang, gyönyörű, már-már megható dallamok és elvont, kissé zakkant melódiák), de el is térnek egymástól, szó nincs önismétlésről. A Midwinter Graces az élő hangszerekre és a tiszta, lélekemelő énekre helyezi a súlyt, de közben egy vérbeli Tori Amos sorlemez. Már a tizenegyedik!
Van itt minden (ZONGORA (Bösendorfer), hegedű, csőharang, csengettyű), csak egy valami nincs - ami a karácsonyi piacra szánt zenékre általában jellemző -, giccs, mesterkéltség. (Ez kettő valami volt.) A tizenkét dalból csak ötöt szerzett a művésznő, a többi tradicionális - de nehogy azt higgye bárki, hogy a bevásárlóközpontokban, vagy filmekben hallható agyonjátszott karácsonyi "slágerek"! -, de a borító megtekintése nélkül nem mondaná meg a hallgató, hogy melyik új és melyik régi. Kivétel talán a jazz-be hajló Pink And Glitter.
Adventi, alternatív, pop, művészi. Valami félelmetesen hiteles. Egy metodista lelkész ZENÉSZ lányának hangokból festett meghitt, spirituális karácsonyi képeslapja, mely az év bármely szakában megérinti a lelket. Mint Tori Amos lemezei.
Szólj hozzá!
Címkék: lemezismertető Tori Amos
2009.12.09. 08:15 Krap
Kreativitás, oh!
Jajj, már megint Enya!
Nem akarom én bántani, megtettem a legutóbbit megelőző albuma kapcsán, de ismét megküzdött a "pofonért".
Nem tudom, mennyi Best Of albuma van (egy mindenképp), erre most, Karácsony közeledtével kiad egy Very Best Of albumot. Jó, van mellette egy DVD is, de ez akkor is szánalmas. Talán még el is mentem volna mellette szótlanul, de a borító!!! Nem írok semmit (önfegyelem hegyek :), csak idepakolom az új "alkotása" borítóját, utána pedig a The Smashing Pumpkins 1998-as Adore albumának színes verzióját (a hivatalos kiadvány a kép fekete-fehér változatával jelent meg (eredetileg)). Íme:
3 komment
2009.12.08. 08:20 Krap
Haydn, Debussy, ragtime, kamarazene
A Trio Duecento Corde egy hegedű, gordonka, zongora alkotta trió.
Változatos, jó estet raktak össze. Kezdtek Haydn E-moll triójával, amiben semmi
különös nincs - hangok egymás utánja, szépen, rendben, de ennyi.
Debussy G-dúr triójában már sokkal nagyobb összhang van a hengszerek között,
sokkal inkább kiegészítik egymást, mintsem csak kísérgetnek. Kellemes, jó darab.
A koncert második fele egy merő meglepetés volt. A zongorista (Szabó Ferenc János) átiratában szólaltak meg ismert operarészletek és az Osztrák-Magyar Monarchia ragtime-jai. Bizony, ilyen is volt, ezek szerint!
A ragtime nagyon könnyed műfaj, de amennyire egyszerűnek tűnik, annyira nehéz
játszani. Legalábbis egy zeneileg ennyire képzetlen embernek, mint én.
Kicsit fura is volt ilyen könnyed dallamokat (is) hallani egy komolyzenei
hangversenyen, de nagyon élveztem. Ritkán lát az ember csellista lányt a
hangszerén dobolni, rockabily nagybőgős módjára hangszert pörgetni pedig még
ritkábban. Itt is csak egyszer történt ilyesmi, de az vicces volt.
Az ilyen kamarazene eléggé elveszetten szólt egy nagy koncertteremben, gondoltam
az első néhány tétel alatt, de összességében egy nagyszerű zenei csemegét kaptunk,
a hármas pedig megérdemelt vastapsot.
Szólj hozzá!
2009.12.07. 08:10 Krap
Kaukázus
Az utolsó Kaukázus jelenés kis városomban.
Nem is tudom, milyen koncert volt.
Nem fotóztam, mert nem szeretek vakuzni, a Vian fényei viszont kevesek a gépemnek.
Írni sem tudok róla, mert túl sok belsõ infót tudok, amit nem szellõztethetek.
Az elsõ 2-3 szám (szerencsére a Teszkóval nyitottak, amit nem szeretek, noha nagy
sláger) alatt neutrális volt az egész, már-már hakni jellegû. Aztán belemelegedett
a zenekar, és olykor egészen hangulatosan, a körülményekhez képest jól lehozták a
koncertet. Janó visszafogott volt. Alig politizált, alig poénkodott. Itt-ott
látszott, érzõdött, hogy nem hagyja hidegen a mostanra kimondott megszûnés, de
mindig leállt, amikor vallomás, vagy véleménynyilvánítás jellege lett volna a
dolognak. Kíváncsi vagyok, az utolsó koncerten is lesz-e ekkora önfegyelme.
A dalok nagyon jók voltak, és ez a lényeg. Több új kedvencem is lett. Sajnos nagy
részüket többször már nem fogom hallani, és sok közülük élõben játszott verzióban
nincs is meg. Pl. a Megmozdultam valami nagyon nagyot üt élõben, és semmi köze
nincs a honlapon található akusztikus változathoz.
Nagy kedvencem, a Tartós béke zárta az estét. Janó (poénból?) szólt elõtte,
hogy "ez az utolsó alkalom a színpadon táncolásra". Na, több sem kellett
az úri közönségnek! Kb. 15-en telerakták és betáncolták a nem túl nagy színpadot.
Mosolygó, bulizós lett tehát a zárás, és összességében is a koncert.
A Kicsiország, A jó a rossz és a kreatív és a Rézcsõ hiányzott, de ezzel együtt
is nagyon jó volt a játszott dalok listája. Toldi mester pedig az ultra-minimál dobszerkón ismét olyat alkotott, hogy élmény volt látni, hallani!
Nagy kár a zenekarért, de õszintén remélem, hogy legalább olyan jó dolgok
sülnek majd ki a szétválásból, mint ha tudták volna együtt folytatni.
"Valahol még találkozunk a Bécsi Kapunál. Bye-Bye
"Szevasztok, szevasztok!"."
https://www.youtube.com/watch?v=qRGpo-Lz5fk
1 komment
2009.12.04. 12:44 Krap
Küzdj a fürdőszobádért, küzdj!
Hogy hogyan áll (jó szó) a helyzet a káresetemmel kapcsolatban, hogy hogyan néz ki a fürdőszobám mennyezete - már ami megmaradt belőle - abba nem mennék most bele, mert igaz ugyan, hogy különösebben nem visel meg, de az is tény, hogy kb. egy hónapja csak "munka" miatt kapcsoltam be a Hi-Fi-met, és ez azért jelent valamit.
Hogy mit össze küzdök a biztosító telefonos mestervonalával, a "mesterrel" és a fölöttem lakóval, azt ne tudjátok meg! Nem tudnám eldönteni, hogy a "mester", vagy a tsiztelt lakótárs az egyszerűbb, nemtörődömebb és kártékonyabb a történetben.
A Spektrumon megy egy sorozat (Kill Arman), mely a magyarban a jobban csengő "Küzdj, Arman, küzdj!" nevet kapta. Egy jó kötésű, de átlagos felépítésű amerikai (?) csóka vezeti, akinek semmilyen küzdősportos múltja nincs, de fél év edzés után elutazott tíz országba, hogy egy-egy küzdősporttal, harcművészettel eredeti hazájában ismerkedjen meg négy napon keresztül, helyi mesterek segítségével. A negyedik napon az adott "szakág" egyik kiemelkedő alakjával vív egy meccset az adott stílusban, aki természetesen leveri, mint a cölöpöt.
Az első néhány alkalommal még ez is nagyon vicces, de leginkább az tetszik a sorozatban, hogy egyes népek kultúrájába, mindennapjaiba enged betekintést. Számomra - természetesen - az ázsiai országokban (Kambodzsa, a japán Okinawa, Korea stb) játszódó részek jelentettek sokat, hiszen ismét láthattam azt, amit személyesen is tapasztaltam ott, ami miatt annyira szeretem azt a kontinenst.
Közben kinyomoztam, hogy Arman Iránban született, a sorozat pedig finn.
Szólj hozzá!
2009.12.03. 08:12 Krap
Blogok
Ti olvastok blogokat? Na jó, csak vicceltem. Én régen belefutottam egybe - az ihlette a sajátom elindítását - , de csak újabban találtam olyanokat, melyek teljesen lekötnek. Hármat olvasok rendszeresen:
http://skolnotes.blogspot.com/
www.kulturpart.hu/blog/mondja_szonja/
Az elsőt egy Stockholmban élő lány vezeti. Sajnos eléggé ritkán ír. Stockholm és Svédország óriási kedvenceim. Nem voltam még ahhoz a városhoz hasonló csodálatos helyen.
A második egy hatalmas tudású és Isten áldotta tehetségű gitáros (Alex Skolnick) blogja. Alex a Testament nevű thrash metal legendában felelős az ultra dallamos és technikás szólókért, valamint van egy jazz zenekara is. Érett, bölcs ember "és hogy beszél angolul!!".
A harmadik Oroszlán Szonja naplója, gondolatai. Nem igazán tudom magyarázni, miért olvasom minden bejegyzését (örömmel). Tetszik, mint nő, persze, de nem vagyok rajongója. Egyszerűen csak érdekesek a témái (Szentpétervár állítólag Stockholmmal vetekszik szépségben! Az ottani élményeivel, képeivel kezdte a blogját és azóta is olvasom.) és jól ír.
1 komment
2009.12.02. 08:11 Krap
Potya (lemezek, koncertek, jólesések)
Volt két helyzet, mondat a hétvégi koncertek után, ami nagyon jól esett:
- Bencével beszélgetek, kezemben a frissen kunyerált CD-jük. Jön Marci, nekiesik Bencének: "Hülye vagy? Ingyen osztogatod a lemezt?!", Bence megdöbbenve rám mutat: "Neki??", Marci: "Nem Neki, hanem a csajszinak, aki az előbb íratta alá." (A lánynál a táncverseny győztesének járó példány volt, tehát Bence feje a helyén maradt.)
- A másikat Karva mondta, akivel 1-2 szer találkoztam eddig: "Mondtam Sug-nak, hogy hívjon fel, hogy koncert lesz, de mondta, hogy már maileztél Neki." Meglepett, hogy emlékezett rám.
A Ritmiklift azért is volt más, mert idén (a Mode mellett) ez volt a második olyan koncert, melyért fizettem. Rendesen furcsa volt, nem "hivatalból", vagy haveri alapon ott lenni. :)
1 komment
2009.12.01. 08:10 Krap
Ritmiklift
Gyanús, hogy lassanként ők lettek/lesznek a kedvenc magyar zenekarom. Egyrészt nem
sok hazai kedvencem van, másrészt valahányszor láttam őket, mindig hibátlant alkottak.
Az is gyanús, hogy még mindig fejlődnek. Szerencsére ismét voltunk elegen, és remek volt a hangulat. Nagy ötlet, hogy sötétben, diaporáma (vaty hoty hívják a vetítést) előtt
játszanak, ezzel plusz egy érzékre hatnak.
Csupa olyan dolgot alkalmaznak, melyek külön-külön nálam (papíron) nem jönnek be -
jelre ütő dobos, tappingelő (ha így hívják, mikor a jobb kéz a nyakon ütögetve fog le hangokat), színpadon dohányzó basszer (bocs'! de egyszer már szóltam! :)), efektekkel, visszhangokkal, sűrű pengetéssel/hangokkal játszó gitárosok - de az összkép és maga a stílus annyira egyben van és JÓ, hogy arra nehéz ömlengés nélküli szavakat találni.
A Telecasteres csóka a szokottnál előrébb és sokkal keményebbre volt keverve, de ez inkább érdekes és újszerű volt, mint zavaró.
http://www.myspace.com/ritmiklift oldalon az Absinthe dalukat tudom ajánlani - aztán a
többit is. 2-3 napja hallgatom, játszom. Remekül épül fel, aztán 2:08-nál bejön az a
TISZTA, királyság dallam, amely megemeli az egészet.
Kérdéseim: Ritmiklift basszer: az az egy szem pick-up van a gitárodon? Vagy az nem egy
dupla ("szembe" kötve, hogy a zavart szűrje)? Hogyan lehet, hogy ennyire közel a húr-
lábhoz, ennyire lágy és telt hangot ad?
Ex-gitáredzőm: szakmailag?
1 komment
2009.11.30. 11:39 Krap
MAPEZ, SZER
Madó, Madó, Madó. Madóval kell kezdenem, ezt eldöntöttem a legutóbbi MAnökken
ProlEtarZ koncertet követően, amikor itt - jogosan - sérelmezte, hogy csak a
lányokkal foglalkozom.
Madó péntek este egy stílusos, pofás kis piros Ibanezen játszott, és gyakorlatilag
Karvával ketten elvitték a koncert zenei részét. Sug akusztikusa ugyanis a halványnál
is csendesebb volt. Kár, mert amikor lehetett hallani (pl. egyik dal végén, amikor
ketten egyszerre szólóztak), kifejezetten jó és hangulatos volt. Szóval Madó
minden pengetése reflektorfényben volt - ma gyártom a képzavarokat - és jól
vizsgázott. Érdekes, jó stílusa van. A szólói és a ritmusozása is egyéniek,
de nem öncélúak. Nem tudom leírni. Jó és kész.
Karva bődület kinézeteket produkál, de hogy nem egy alapokat játszó basszus-
gitáros, az a legfinomabb kifejezés rá. Szeretem a játékát. Egy intellektuel bárdos!!!
A dob mindkét zenekarnál amatőren szólt (a hely szelleme),
de mindkét dobos rendben volt. Marciról (SZER) egyik dobos haverom mondta,
hogy gyenge a jobb lába - na ja, a haverom thrash metalban kezeli a duplázót.
Most direkt néztem. Szerintem rendben van. Kézzel mindenképpen erősen üt.
Vissza a MAPEZ-hez! Sug kellemes meglepetés volt. Sokadszor. Kezd profi lenni
a szó legjobb értelmében. Lámpaláz, bizonytalanság már egyáltalán nem érződik
rajta. Kiáll és tisztán, olykor teli torokból nyomja. A lányból (énekes)nő lett.
Beszélgetni már nem nagyon tudunk, de nem baj, majd beszélünk, ha lesz miről.:)
A Szabad Európa Rádió lazán, gördülékenyen hozta le új, nagyon fiatal
basszusgitárosának első koncertjét. Nem variálta túl a srác (nem is feltétlenül
kell), de lámpaláznak nyoma sem volt rajta. Irigylem az ilyen figurákat.
Jó koncert volt, szeretem a zenéjüket.
Nagyon hasonlít, mégis ég és föld a különbség a két zenekar stílusa között.
A SZER egyszerűbb, dalközpontúbb, a MAPEZ öntörvényűbb, bátrabb...
És másnap jött a Ritmiklift!!
4 komment
2009.11.26. 08:11 Krap
My Grave/favourite song
Többször említettem itt a My Grave-et a Fear Factory-tõl, mint az egyik kedvenc
zenémet. Egy kis példányszámú kiadványon jelent meg, melybõl én is csak
véletlenül kaptam egyet. Most viszont bárki meghallgathatja, akit érdekel.
A FearFactory.com-on ugyanis ott figyel a nyitó oldal alján a meghallgatható
dalok között 4-es sorszámmal. Nem túl komplikált (kivéve a dobot), de a mai
napig nem jöttem rá igazán, mi miatt szeretem ennyire. A nyitó énekdallam,
ami a refrénben is bejön, össze-vissza 2-3-4 hang, de nagyot üt, a dobra pedig
nem találok szavakat. A közepén van egy elcsendesedõ rész, aki addig eljutott,
az hallgassa tovább, mert ott nem hogy nincs vége, de azt követõen jön a java,
pl. az addig is komplex dobtéma kifejtése!! Gyilok!!!!!!!
Klasszikus gitár edzõknek és ütõs szólamvezetõknek kifejezetten ajánlom!
Haladók a Invisible Wounds (Dark Bodies) címû 9-es dalt is tesztelhetik, mert
az teljesen más felépítésû és keménységû. A dob is másképp brilliáns benne!!
Aztán ha azt éneklitek napokig, hogy 'My Grave', vagy 'Dark bodies floating
in darkness', esetleg 'And I saw my own face like a spark frozen in heaven',
akkor gondoljatok arra, hogy én szóltam! :)
4 komment
2009.11.24. 08:08 Krap
Grieg, R.Strauss
Na, ez a hangverseny nagyon jól esett. Kedvenc szimpatikusaim szokott szinten
játszottak két remek komolyzenei mûvet.
Grieg Peer Gyntje egy méltán híres alkotás, de a most hallott a-moll
zongoraverseny (op.16.) sem sokkal marad el mögötte, ha egyáltalán...
Jandó Jenõ idõrõl-idõre játszik kedvenc nagyzenekarommal. Most is csak lestem,
hogy hány mûvet tudhat fejbõl. Magabiztos és jó volt a zongorajátéka.
Az elsõ tétel egy ismert dallammal indul és nagyon jó. Nagyon-nagyon jó.
A második tétele pedig szép, de nagyon. A harmadik is rendben van,
összességében tehát egy kiemelkedõ komolyzenei alkotásról beszélhetünk.
A moll miatt a hangulata is tetszik. Ráadásul a-moll, az egyetlen moll
hangnem, melyben bármikor tudok játszani. Persze csak azért, mert
ugyanaz(okból a hangokból áll), mint a mindenek alfája, a C dúr skála.
Richard Strauss Alpesi szimfóniája egy összefüggõ történet.
Garmisch-partenkirchenben írta/szedte össze a szerzõ, és egy alpesi túráról
szól, mely alatt aztán minden történik: napfelkelte, madár, tehén (kolompon
játszani nem tudom, milyen lehet egy komolyzenésznek), patak, szél, esõ,
vihar, gleccser, hegycsúcs, naplemente.
Jól sikerült zenével ábrázolni a képeket. Összefüggõ, kerek, érdekes, jó
szimfónia, akkora hangszerparkkal, hogy alig fértek a színpadon.
Hét nagybõgõ, hat ütõs, sok-sok rézfúvós. Utóbbiak közül hat az erkély
egyik oldalán.
Amikor én túráztam Garmisch környékén, akkor ott SEMMI nem volt, csak
esõ, köd és szerencsére egy jó adag paprikapálesz Totyánál, ami nélkül
nehezen bírtuk volna az októberi hideget. Azt Totya miatt nem írom le,
hogy kíváncsiságból megfogta az elektromos kerítést. :)
Valami miatt egy ideje nem hallgattam az otthoni motyót, így a teljes
frekispektrum ismételt hallása is növele a koncert élvezeti értékét.
1 komment
2009.11.23. 08:11 Krap
Hal(k) - avagy Fish! akusztik
A Hal(k) nem az én szóviccem, de annyira tetszik, hogy elloptam a helyi Est laptól.
NAGYON kellenek egy városba ilyen helyek, mint a pénteki koncert helyszíne, melyek
tulaja tudja, hogy az élõ zenének varázsa van, tehát még a mai világban is vonzza
a vendégeket. Ez még akkor is üzlet - legalábbis rremélem -, ha a koncertért nem
is kell fizetni.
A Fish! kellõen nagyszámú érdeklõdõt mozgatott meg. Szó szerint is, ugyanis
remek bulit csaptak. Dob, basszus, akusztikus gitár, ének (utóbbi olykor
gitározott, illetve csörgõzött is) felállásban is teljesen életképesek voltak.
A sok jó dal - és a Bikavér - el is feljtette velem, hogy a hangszeresek
technikáját figyeljem. Egyszerûen jók voltak és kész.
Olykor azért rálépett a torzítóra a gitáros, de 90%-ban megmaradt
az akusztikus jelleg, érzet.
Szó szerint karnyújtásnyira zenéltek, a kikövetelt (nem készültek rá, ezért nem
akarták játszani) Személyes üzenet alatt pedig még közelebb, ugyanis a dumás
részeket két, találomra kiválasztott fiatal srác nyomta a zenekarral.
Oldott, poénos volt a hangulat, volt minden "Ki hordja ide ezeket a
Becherovkakat?"-tól a "Good evening, Bucarest"-ig...
Közvetlenek, jó fejek, nagyszerûek a dalaik - hangulatos este volt.
Még az is belefért, hogy a Szépen hangosant, a legnagyobb kedvencemet, bluesban
adták elõ, és Pocsolyába léptemet és több más dalrészletet beleszõttek;
vagy, hogy az I Kissed A Girl címû Katy Perry szerzemény is terítékre került.
Ezen a pénteken Sugék és Bencéék játszanak ugyanott.
Szólj hozzá!
2009.11.20. 08:12 Krap
balszerencse?
Két csapat érdekelt a VB pótselejtezőiben érintettek közül, erre összesorsolták őket. A franciák egy mákos (megpattanó) góllal nyertek Dublinban, aztán otthon kikaptak a nem gyengén hősies írektől. Jöhetett a hosszabbítás, amiben Henry egy labdát kézzel pályán tartott, mejd gólpasszt adott a helyzetből. Ezzel ők és nem Írország jutott ki a VB-re. "Tiszta szégyen, Mónika." Ezek után már nem tudok nekik szurkolni (Anglia, Skócia, Írország, Svédország, Franciaország, Trinidad és Tobago voltak eddig, akik miatt leültem meccset nézni.) Sok idő lesz, mire megnézek egy franciákat érintő meccset. Azért remélem, Dél-Amerikát végigverik.
Így nézett ki a gól:
https://www.youtube.com/watch?v=jxw1-Id91lQ
2 komment
2009.11.18. 14:53 Krap
Könyvzene, Sixx AM: Heroin Diaries
Filmzene albumról mindenki hallott. Hát könyvzene lemezről?
Írtam itt Nikki Sixx (még mindig a Mötley Crüe basszusgitárosa) naplójáról,
mely nagyon tetszett, mint könyv. 2007-ben egy albumot is írt "hozzá" Nikki.
A zene követi a könyvet, a dalok egy-egy fejezet egy-egy (több) gondolata köré
épülnek. Az egész CD nagyon rendben van. Amerikai, de nem annyira, mint a Mötley,
szóval van mélysége, tartalma, de mégsem befelé forduló, vagy nagy megfejtő.
Zeneileg egyébként (és persze szövegileg is) veri a Mötley-t. Nekem legalabbis
SOKKAL jobban tetszik. Az első szám (Xmas) HÁTBORZONGATÓan óriási.
Nem is dal, csak egy monológ alá pengetett egyszerű dallam, majd egy tercrokon
fordulattal (mindenütt ott van :) és érdekes ritmusképlettel berobbanó
keménykedés, majd a monológ második része az ismert dallammal.
Ez úszik át a második dalt nyitó zongorázásba.
ANNYI MINDEN VAN BENNE: élet, halál, magány, szépség, remény, elmúlás,
gyermekkor, kilátástalanság, szomorúság, fájdalom, bölcsesség...
(Ex-edzőm: megtanulod a dallamot (nekem öt perc kellett hozzá, tehát neked
kb. 30 másodperc alatt összejöhet), vagy leírod az aláfestő szinti (?)
akkordjait? Mert ezt játszanunk kell, az nem vitás!!!)
'December 25th 1986, Van Nuys
Merry Christmas,
That's what people say at Christmas, right? Except for normally they have
somebody to say it to. They have friends and family.
They haven't been crouched naked under a Christmas tree with a needle in
their arm like an insane person in a mansion in Van Nuys.
They're not out of their minds and aren't writing in a diary and they're
definitely not watching their holiday spirit coagulating in a spoon.
I didn't speak to a single person today. I thought why should I ruin
their Cristmas?
I've started a new diary. In this time I have a few new reasons...
1. I have no friends left.
2. So I can read back and remember what I did the day before. And
3. So if I die, at least I leave a nice lil suicide note of my life.
It's just me and you, diary. Welcome to my life.'
Atom jól szól műanyag húros gitáron a monológ alatti dallam!!
A lemezre is azzal játszhatták fel.
Szólj hozzá!
2009.11.16. 08:10 Krap
Egész(?)ségügy
Voltam kórházban. Szerencsére csak mint alkalmi betegszállító.
Egyrészt rossz volt látnom a kórtermekben az emberi gyengeséget, elesettséget, kiszolgáltatottságot, másrészt maga a rendszer.... A hálapénz intézménye pl. mélyen felháborít. Nem politizálok, de egy országban talán ez (közegészségügy) lenne az első, az alap, aminek gördülékenyen és magas színvonalon kellene működnie. Ehhez képst..
Nem folytatom....
Isten óvjon mindenkit attól, hogy beteg legyen!
Szólj hozzá!
2009.11.13. 08:51 Krap
001
Ace Frehley, a KISS egykori gitárosának tulajdonában van a Gibson Les Paul 001-es sorszámú gitár. Nem gyenge műkincs. Nem is tudom, mihez kezdenék egy ilyennel - még akkor sem, ha zenész lennék. (Jó, persze, hogy elárverezném, hiszen Telecaster szimpatizáns vagyok.:)
Játszani nem mernék rajta, színpadra biztosan nem vinném. A tagnak nyilván eladnia sem érdeke, hiszen elvileg gazdagnak illene lennie... Viszont egy páratlan műkincs...
Szólj hozzá!
2009.11.12. 09:05 Krap
K.O. (Knocking On..)
Néztem valamit a TV-ben és a Knockin' On Heaven's Door szólt benne. Ki nem álllhatom azt a számot; egyik verzióját sem.
Fura, hogy ilyet írok egy zenéről, hiszen olyan van, hogy nem tetszik valami, de azt legfeljebb nem hallgatom, vagy kikapcsolom, ha valahol szól, de nem undorodom tőle. Bele is gondoltam, hogy miért ilyen negatív a véleményem róla, és arra jutottam, hogy nagyban a Roses tehet róla, hiszen óriási slágert csináltak belőle, és minden koncertfelvételükön ott van. Szerintem eleve fölösleges volt megcsinálniuk ezt a feldolgozást, de klipesíteni, futtani pláne nem kellett volna... Kevés olyan szám van, melyre ugrom, ez az egyik.
Szólj hozzá!
2009.11.11. 09:09 Krap
Neo: A Planetary Voyage
A planetáriumos koncert filmen, remek hanggal. Itt is a Red Button tetszik
leginkább, illetve van egy rész négy fúvóssal, csőharanggal, az is nagyon
telibe van lőve. Jó zene.
Minden Neo koncert után leírom, hogy mekkora gitárhalmozó az egyik tag. Íme:
2 komment
2009.11.10. 09:10 Krap
"Elkezdtem beszélni, hogy lássák, milyen kommunikatív vagyok."
Mondta A. tegnap, mikor egy állásinterjújáról beszélt. Megkapta a melót.